El Homrani mostra preocupació per si els ERTO es converteixen en ERO - Diari de Barcelona

OCUPACIÓ
El Homrani mostra preocupació per si els ERTO es converteixen en ERO
"Els avenços fets des del 2008 s'han perdut en un trimestre", ha lamentat el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies
El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, ha assegurat que la seva gran preocupació és que els ERTO es converteixin en ERO i provoquin un augment del nivell de desocupació "encara molt més important" del registrat en les dades de l'Enquesta de Població Activa (EPA). En aquest sentit, el conseller ha afirmat que l'augment de l'atur seria una "segona dificultat" en un moment en el qual es demana valentia per part de l'administració.
"Tots els avenços fets des de 2008 s'han perdut en un trimestre", ha lamentat en declaracions a Catalunya Ràdio. El conseller ha reconegut que costarà remuntar la situació del mercat de treball i ha destacat la importància d'assegurar la cadena de pagaments.
El Homrani ha subratllat que el principal repte és que els ERTO no es converteixin en ERO, per la qual cosa ha reclamat polítiques que acompanyin la reactivació econòmica i garanteixin seguretat a les empreses. "És un escenari complex, però hem d'assegurar que sigui un parèntesi", ha manifestat.
? La taxa d'atur s'ha enfilat al 13%, segons l'última enquesta de població activa (EPA). @ChakirelHomrani, conseller de Treball: "El repte serà que, a la tardor, els ERTO no es converteixin en ERO" https://t.co/UGElG7XBcG pic.twitter.com/TnCcjoV9dW
— Catalunya Ràdio (@CatalunyaRadio) July 29, 2020
Crítiques a La Moncloa
El conseller també ha criticat la gestió dels ERTO per part del govern espanyol i ha afirmat que és "mentida" que s'hagin solucionat els problemes relacionats amb les prestacions. "No es vol acceptar que la gestió ha estat un desastre i no s'ha volgut abordar", ha afegit.
En referència a la mediació entre la direcció de Nissan i els treballadors, El Homrani ha assegurat que el principal problema és el "no reconeixement" entre les parts. Per això, el conseller ha defensat la necessitat de trobar un espai on es puguin avançar les negociacions i defensar els llocs de treball.
Així mateix, El Homrani ha celebrat l'anunci de SEAT d'invertir 5.000 milions d'euros en els pròxims anys i ha assegurat que es tracta d'un missatge molt potent. Tot i això, ha reconegut el repte per les administracions de fer una "aposta pels punts de recàrrega" i ha destacat la importància de treballar-hi "de forma decidida i valenta". "Hem d'aprendre la lliçó de Nissan i evitar que dins de deu o quinze anys ens trobem un altre ensurt", ha conclòs.

