Captura de pantalla del webinar organitzat per la Taula Gironina de Turisme amb la consellera d'Empresa, Maria Àngels Chacón, i diferents representants del sector gironí el 2 de juliol de 2020 (Horitzontal)
Per ACN i Redacció
Publicat el 06 de juliol 2020

El Departament d’Empresa i Coneixement crearà una “petita xarxa d’hotels refugi” per tal que els turistes que es contagiïn per Covid-19 durant la seva estada a Catalunya puguin aïllar-se i no suposin un impediment per a la gestió als hotels, càmpings o allotjaments rurals. El projecte s’està acabat de perfilar i el Director General de Turisme, Octavi Bono, confia a tenir-lo enllestit dintre de deu dies. Constarà de tres o quatre hotels, un d’ells a les comarques de Girona. A més, ha detallat que el Departament d’Empresa “assumirà el cost” de les estades.

 

 

Amb aquesta mesura la Generalitat vol “alliberar” a la resta d’hotels i allotjaments el fet d’haver de reservar una zona per a turistes amb coronavirus, ja que això suposaria aïllar unes determinades zones de l’establiment per garantir que no hi hagués contacte amb la resta dels clients.

Protocol
En el cas que un turista tingui símptomes de patir la Covid-19 durant la seva estada, des de recepció es trucarà al 061 i es derivarà aquesta persona i al seu acompanyant si cal, a un centre sanitari per fer un test. En cas en què el pacient doni positiu per PCR, aquesta persona es traslladarà en algun dels hotels refugi, si dona negatiu, podrà tornar al seu allotjament.

A hores d’ara, el Departament d’Empresa està “en tramitació administrativa” per fer factible aquest projecte. Cada federació d’hostaleria de totes les demarcacions ha proposat un establiment per poder formar part d’aquesta xarxa. En el cas de l’establiment gironí, el Departament preveu respondre aviat a les propostes, tot i que ha demanat “solidaritat” pel que fa a les compensacions que el Departament hauria de donar al negoci que finalment s’esculli.

 

 

 

 

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —