Els 25 anys de Pokémon, un aniversari en pandèmia - Diari de Barcelona
Vídeojocs
Els 25 anys de Pokémon, un aniversari en pandèmia
La Covid-19 obliga la franquícia a celebrar l'ocasió a través d'internet

Ja han passat 25 anys del debut d'una de les franquícies més reeixides i globals dels videojocs, Pokémon, que ha bolcat les celebracions a la xarxa i als seus jocs per exigències d'una pandèmia que precisament ha afavorit al sector de l'oci digital.
Remember when your parents thought it was just a fad? \uD83D\uDE09
— Pokémon (@Pokemon) February 27, 2021
Here's to 25 years of collecting, battling, and trading. Gotta catch 'em all, after all!
Happy #PokemonDay, Trainers! pic.twitter.com/wpBz7rYkMN
El 27 de febrer de 1996 al Japó sortien al mercat els títols originals de la franquícia, "Pokémon Roig" i "Pokémon Verd", per a la no menys revolucionària Game Boy de Nintendo. En aquests, el jugador es ficava en la pell d'un noi que somia amb atrapar tots els "Pocket Monsters" (monstres de butxaca).
Un quart de segle després aquells títols i les seves 150 criatures, que conviden a convertir-se en enginyers zootècnics digitals, han evolucionat en format i gènere. S'han publicat desenes de jocs, dels quals se n'han venut més de 368 milions de còpies i que aglutinen més de 800 pokémon per a descobrir, catalogar i criar.
Més de 22.000 milions de cartes col·leccionables distribuïdes en 77 països o una sèrie d'animació amb més de mil episodis en 23 temporades, llicenciada en 176 països, són altres de les seves fites.
L'arribada fa un lustre als mòbils de Pokémon GO, que acumula més de mil milions de descàrregues, va acabar de convertir en desbordant un fenomen ja global que va saber adaptar-se a noves audiències i captivar també als més adults, als quals va treure massivament als carrers fins que va arribar la pandèmia de la Covid-19.
"Continuarem oferint noves i innovadores maneres d'experimentar el món de Pokémon durant els pròxims 25 anys", ha dit a Efe amb motiu de l'efemèride Peter Murphy, director de màrqueting de la divisió internacional de The Pokémon Company, l'empresa creada expressament per a gestionar la multimilionària franquícia.
Nous llançaments i concerts
Com a primer pas, la companyia ha anunciat el llançament l'any 2022 d'un nou joc per a la Nintendo Switch, "Llegendes Pokémon: Arceus", en el qual els jugadors hauran d'elaborar la primera base de dades de pokémon (Pokédex) d'una de les regions de la sèrie, Sinnoh, apareguda per primera vegada als jocs parells de 2006.
That’s the latest from the Lental region, Trainers!
— Pokémon (@Pokemon) February 26, 2021
Your #NewPokemonSnap journey starts soon. What do you hope to find during your adventures? ?https://t.co/HSfyTrNNXu pic.twitter.com/tdOYktCWvf
Aquests títols han estat completament refets a "Pokémon Diamant Brillant" i "Pokémon Perla Lluent" i es publicaran a finals d'any. L'anunci s'ha fet en una vídeo-presentació de l'empresa, fent coincidir l'emissió amb les 0.00 hora del Japó en una picada d'ullet a l'aniversari.
Les celebracions d'aquest vint-i-cinquè aniversari s'han bolcat al format digital amb esdeveniments interns en diversos jocs de la marca i una sèrie d'actuacions musicals sota el projecte P25 Music, que es prolongaran durant un any i arrencaran en les pròximes hores amb un concert gratuït del raper estatunidenc Post Malone.
Pokémon.
— Pokémon (@Pokemon) February 11, 2021
Post Malone.
It\u2019s the concert you never saw coming, Trainers.
Don\u2019t miss your chance to be front row for the Virtual Experience on #PokemonDay!https://t.co/q8YMsliBjI pic.twitter.com/wFTuRfWQFo
La iniciativa està amadrinada per la cantant Katy Perry, qui es confessa una àvida aficionada de la franquícia. "Pokémon ha estat una constant en la meva vida, des de jugar als videojocs originals a la meva Game Boy fins a intercanviar cartes de JCC Pokémon durant l'esbarjo, passant per aventures capturant Pokémon al carrer amb Pokémon GO", ha dit l'artista, la participació de la qual encara és un misteri.

