La plataforma eBiblioCat ha substituït les biblioteques tancades pel confinament i ha registrat un augment del 410% entre març i maig
Per ACN
Publicat el 08 de juny 2020
Temps de lectura 1 minut

Davant la impossibilitat d’anar a les biblioteques a causa del confinament, la lectura digital en línia  i les activitats que hi ha involucrades han arribat als 65.000 usuaris, segons les dades del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura. L’ús de la plataforma de préstec digital eBiblioCat ha augmentat un 410% respecte el mateix període del 2019, havent registrat més de 260.000 operacions entre el 13 de març i el 26 de maig; una xifra que ja arriba quasi a la totalitat de préstecs que es van fer l’any passat. I no només això, sinó que 45.000 nous usuaris s’han registrat a la plataforma durant el període esmentat.

I és que una de les coses que el sector de la lectura va posar en marxa quan va començar el confinament va ser universalitzar l’accés a la plataforma eBiblioCat per als que no en tinguessin el carnet, facilitant així l’accés a llibres, pel·lícules, documents i d’altres materials audiovisuals el visionat dels quals s’ha triplicat respecte l’any anterior. A banda d’això, al març també es van habilitar altres propostes, com l’oferta de col·leccions digitals i activitats virtuals, com ara clubs de lectura o hores del conte en línia.

Tot això s’ha pogut dur a terme gràcies a “l’aliança” que segons Àngels Ponsa, directora general de Creació, Acció Territorial i Biblioteques, s’ha produït entre el Departament de Cultura, les diputacions i l’Ajuntament de Barcelona, que ha facilitat a tots els ciutadans catalans l’accés directe a la plataforma. Sobre els resultats, Ponsa ha declarat a l’ACN: “Les dades que presentem són realment satisfactòries i fa que hagi valgut molt la pena aquest treball conjunt”.

Comunitats de lectors virtuals

Els clubs de lectura també han passat a la xarxa, una experiència sense precedents que ha posat en marxa el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) en col·laboració amb el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura, la Gerència de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona i Biblioteques de Barcelona. La proposta ha consistit en la creació de comunitats virtuals de lectors a través de l’aplicació Tellfy, un servei de missatgeria instantània per a mòbils amb vuit comunitats a l’entorn de les biblioteques públiques. Dins d’aquestes comunitats en total s’han creat 35 grups diferents amb uns 1000 usuaris, que han pogut participar en diversos clubs de lectura al voltant de temes des de la ciència ficció fins a l’òpera.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —