L'accés a l'educació infantil perilla en un de cada quatre països
Per EFE
Publicat el 07 de setembre 2021

L'educació de centenars de milions de nens en una quarta part dels països del món es troba amenaçada per la crisi climàtica, la pandèmia, els atacs a les escoles o la falta de connectivitat digital, alerta l'ONG Save the Children. La República Democràtica del Congo, Nigèria, Somàlia, l'Afganistan, Sudan del Sud, Sudan, Mali i Líbia són els països que compten amb sistemes educatius "en risc extrem", seguits per Síria i el Iemen.

Així ho indica un informe publicat aquest dilluns per Save the Children, que urgeix a la comunitat internacional a aprendre les lliçons de la crisi educativa de la Covid-19, que ha interromput l'escolarització de més d'un 90% dels alumnes del món, segons xifres de l'organització.

L'ONG adverteix, no obstant això, que la crisi del coronavirus és només una de les múltiples amenaces que posen contra les cordes l'accés a l'educació dels nens a escala global. Catàstrofes climàtiques i ambientals com a ciclons, inundacions o sequeres són les responsables de l'aturada acadèmica de prop de la meitat dels 75 milions de nens que cada any es veuen forçats a abandonar la seva formació.

"El dret d'un nen a l'educació no acaba en una emergència", remarca en un comunicat la directora de Save the Children, Inger Ashing, qui creu que, en lloc de tornar a la normalitat després de la pandèmia, hauria d'aprofitar-se l'oportunitat per a posar fi a problemes que abans ja tenallaven l'educació infantil a tot el món. Per a aconseguir-ho, l'informe insta els ministeris d'Educació i a donants internacionals a reforçar la inversió en els sistemes educatius dels països més afectats.

S'estima que entre 10 i 16 milions de nens corren el risc de no tornar a l'escola degut únicament als impactes econòmics de la pandèmia, que està forçant a estudiants a abandonar les aules per a treballar o casar-se a una edat primerenca, avisa Save the Children. Abans de la crisi del coronavirus, 258 milions de nens a tot el món no tenien accés a l'educació, un balanç ara agreujat que requereix urgentment una resposta internacional contundent, ressalta l'ONG en l'informe, titulat Build forward better (Construir per a un futur millor).

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —