La xarxa esclata contra Airbnb per demanar caritat per als amfitrions - Diari de Barcelona

CAPITALISME DE PLATAFORMES
La xarxa esclata contra Airbnb per demanar caritat per als amfitrions
La plataforma ha iniciat una campanya que proposa als clients que enviïn postals i donacions als propietaris dels pisos. La gent ha contestat amb mems irònics.
Després que la pandèmia de la Covid-19 fes caure en picat els ingressos d’Airbnb, la plataforma ha començat a demanar als clients que contribueixin, voluntàriament, enviant targetes d’agraïment o postals que poden incloure donacions als seus antics amfitrions, ja que han perdut milers d’euros per l’aturada dels viatges turístics.
El portaveu d’Airbnb ha assegurat que l'acció s’ha fet amb l’objectiu de "reviure les connexions" mitjançant l’enviament de missatges de suport a aquells propietaris que els havien tractat tan bé i, si ho desitgen, a més a més poden afegir-hi una contribució financera voluntària.
Tot això ha generat un intens debat a Twitter, i els usuaris han qüestionat l'ètica d'aquesta petició i també n'han fet broma.
Airbnb has lost its fucking head. Why would I donate to my host? I can't even afford one house. pic.twitter.com/JZspJqyoPB
— Rosaleen (@olenskae) July 14, 2020
If you donate money to a multi-billion dollar app you're a rube https://t.co/7J2XCAysDz
— Evan Hadfield (@Evan_Hadfield) July 14, 2020
Lloremos por la terrible tragedia de toda la gente cuya especulación inmobiliaria se ha ido a la mierda. ?? https://t.co/BunhxGEIJm
— Claudio (@csaavedra) July 14, 2020
¿Me juráis que esto es real? pic.twitter.com/DNCrhltfSJ
— Rosa Jiménez (@rosajpereda) July 15, 2020
Recentment, els amfitrions es van enfadar i van iniciar un moviment de protesta contra la plataforma, perquè a l'inici de la pandèmia havia implementat polítiques de cancel·lació per als usuaris sense prèvia consulta. Posteriorment, Airbnb va dir que gastaria 250 milions de dòlars per reemborsar-los.
L’empresa, en crisi
La start-up s'enfronta a una de les situacions més complicades que ha viscut mai. "Vam tardar 12 anys a construir el negoci d'Airbnb i ho hem perdut quasi tot en qüestió de 4 o 6 setmanes", ha dit recentment el director executiu i cofundador de l'empresa, Brian Chesky. El coronavirus ha provocat que l'empresa hagi hagut de reduir dràsticament les seves despeses: ha acomiadat 1.900 persones, un 25 % de la plantilla, i ha eliminat les despeses de màrqueting, entre d'altres.
El cofundador també assegura que "el turisme tal com el coneixem ara ha passat a la història", i preveu que l'enfocament serà cap a un turisme intern, amb viatges a comunitats locals més pròximes a causa de la incertesa generada pel virus.
“We spent 12 years building Airbnb's business and lost almost all of it in the matter of 4-6 weeks," says Airbnb CEO @BChesky.
— Riley de León (@RileyCNBC) June 22, 2020
“Travel as we knew it is over. It doesn't mean travel is over, just the travel we knew is over, and it's never coming back." pic.twitter.com/xrbyp6t1M9
Brian Chesky, director executiu i cofundador d'Airbnb

