Airbus experimenta amb l'oli de fritada com a carburant únic dels avions - Diari de Barcelona
Viatges més sostenibles
Airbus experimenta amb l'oli de fritada com a carburant únic dels avions
A l'abril es durà a terme una altra fase de test sobre les emissions en vol

Airbus ha llançat el primer estudi en el món per avaluar les emissions i el funcionament d'un avió de línia que funcioni únicament amb l'anomenat carburant sostenible d'aviació (SAF), obtingut amb el reciclatge d'oli de fritada.
Airbus s'ha associat, per aquesta experimentació amb el centre alemany de recerca DLR, amb el fabricant dels reactors Rolls Royce i amb el productor de SAF Neste, va explicar el grup aeronàutic europeu aquest dijous en un comunicat.
The #A350 test aircraft in this video will be the 1st to measure the impact of 100% Sustainable Aviation Fuel on aircraft emissions in flight. Stay tuned for updates as we launch this climate-impact programme with @RollsRoyce @DLR_en @NesteGlobal. #SAF
— Airbus (@Airbus) March 18, 2021
\u27A1\uFE0F https://t.co/Nqu0NZRJnc pic.twitter.com/K5SVqKWXff
En les seves instal·lacions de Tolosa, al sud de França, ja s'han realitzat una sèrie de proves amb l'aeronau triada, un Airbus A350-900 de fuselatge ample equipat amb motors Rolls Royce Trent XWB. Aquestes proves han inclòs un primer vol per verificar que utilitzar un 100% de SAF, en lloc de querosè, és compatible amb tots els sistemes de l'avió.
A l'abril es durà a terme una altra fase de test sobre les emissions en vol, que es reprendrà a la tardor amb l'ajuda d'un avió Falcon 20-E de DLR per realitzar mesures sobre l'impacte en les emissions contaminants d'aquest combustible. Mentrestant, es realitzaran proves a terra sobre les partícules generades per conèixer l'impacte mediambiental de l'ús de SAF en les operacions als aeroports.
Es tracta de comparar les emissions generades per aquest combustible fabricat mitjançant la tecnologia HEFA a partir de l'oli alimentari reciclat, amb el querosè (derivat del petroli) i amb altres carburants amb baix contingut en nitrogen. Fins ara, els avions només poden utilitzar fins a un màxim del 50% de combustible sostenible al costat del querosè.
El responsable del programa d'Airbus per a noves energies, Steven Le Moing, va assenyalar que aquests experiments permetran, en primer lloc, avaluar com funcionen els motors de turbina amb un 100% de SAF de cara a la seva certificació tècnica. També permetran determinar les reduccions d'emissions potencials i els avantatges d'utilitzar aquest combustible en l'aviació comercial.
Segons Neste, un estudi independent ha demostrat que el seu carburant sostenible permet reduir fins a un 80% les emissions de gasos d'efecte hivernacle respecte al querosè.
We are proud to collaborate with @Airbus, @DLR_en and @RollsRoyce to study the impacts of 100% SAF on aircraft emissions and performance. New data is crucial to growing the potential of #SAF to support the aviation industry with its #climate targets. https://t.co/dKtvHuX72N
— Neste (@NesteGlobal) March 18, 2021

