L'Ajuntament denuncia a la Fiscalia l'exhibició de símbols nazis a l'acte de Vox de la plaça Sant Jaume - Diari de Barcelona

L'Oficina per la No Discriminació de l'Ajuntament de Barcelona ha denunciat davant la Fiscalia de Delictes d'Odi l'exhibició de banderes i simbologia nazi i feixista durant l'acte de Vox diumenge passat (el DdB ho va recollir en aquesta notícia) a la plaça Sant Jaume amb motiu del Dia de la Constitució espanyola. En l'escrit s'adjunten dades de localització de dues persones, una d'elles afiliada a Vox, que ja van ser identificades a la concentració feixista del barri de Benimaclet de València el 12 d'octubre passat, que també està sent investigada.
A la denuncia, de quatre pàgines, s'explica que quan van acabar els discursos d'Ignacio Garriga i Santiago Abascal els que portaven la simbologia feixista la van "mostrar amb més ostentació" i van fer la salutació nazi aixecant el braç dret. "Una trentena de persones s'han fotografiat amb la bandera del partit FNI-PNSOE mentre feien la salutació feixista i mentre una vintena més feia el mateix fora de càmera. A la bandera s'hi pot veure el símbol nazi Wolfsangel, utilitzat per les SS", explica, i afegeix imatges d'aquesta exhibició.
El consistori explica que "aquest grup organitzat d'ideologia feixista ha estat durant força estona a la plaça Sant Jaume, exhibint banderes amb simbologia nazi, llençant crits d'exaltació feixista i fent la salutació nazi". A més, a l'Ajuntament li consta que moltes d'aquestes persones ja havien participat en la concentració davant del monument a Cristòfol Colom el 12 d'octubre passat, protagonitzant també salutacions feixistes i mostrant simbologia nazi, cosa que el consistori ja va denunciar.
L'Ajuntament considera que aquests actes podrien vulnerar l'article 510.1 i 510.2 del Codi Penal, en considerar que l'exhibició de símbols feixistes a l'espai públic "té la motivació i genera l'efecte de moure primer la voluntat per després moure la conducta", com diu el Tribunal Europeu dels Drets Humans. "S'incentiva l'animadversió i la intolerància envers d'altres persones, en aquest cas republicanes, jueves i víctimes del franquisme i del nazisme en general".
Una cosa és la llibertat d'expressió. Una altra l'exaltació del Feixisme i el Nazisme. Una vegada més portarem aquests fets davant la Fiscalia de Delictes d'Odi: https://t.co/pafUTHRU81
— Ada Colau ??? (@AdaColau) December 6, 2020

