La reunió
Per ACN i Redacció
Publicat el 25 d’agost 2020

Una de les mesures aprovades pel Consell Executiu és que l'alumnat farà entrades "esglaonades i en grups" als centres escolars. El conseller d'Educació, Josep Bargalló, i la consellera de Salut, Alba Vergés, avui han explicat més detalls de la tornada a les aules, en una roda de premsa a Palau, posterior al Consell Executiu extraordinari. També es prendrà la temperatura als i les estudiants.

Pel que fa a la previsió de fer 500.000 proves de PCR, Salut confia a fer-ne 8.000 diàries entre el 15 de setembre i el 9 d'octubre amb equips mòbils, i arribar a fer-ne 20.000 diàries en una segona etapa des de mitjans d'octubre fins al 15 de novembre. Paral·lelament Vergés i Bargalló han insistit en la importància dels "grups estables de convivència" per facilitar la traçabilitat de casos que es donin als centres.

El Govern vol garantir l'inici de curs. "No podem fer res més que obrir les escoles, tenim el deure d'obrir-les, i les hem d'obrir", ha asseverat Bargalló, que ha garantit que el curs serà segur presencial a infantil i primària. Vergés hi ha afegit que "en cap cas" l'executiu no preveu interrompre l'activitat lectiva durant el nou curs escolar.

Ràtios de les classes 

El conseller d'Educació també ha anunciat que les classes hauran de ser "el més reduïdes possibles", sense concretar les ràtios a secundària. A Primària no es podran superar els 20 alumnes per classe, tal com ja es va anunciar ahir. La mascareta serà obligatòria a l'ESO, i a infantil i primària quan el territori del centre estigui en vermell, o sigui, en una situació epidemiològica alta. La durada de les classes també es reduirà, que duraran 55 minuts i no una hora, per poder ventilar les aules.

Les proves PCR també es faran al professorat i al personal no docent i es demanarà respectar la distància de seguretat entre els grups estables tant a l'hora del pati com al menjador.

"Escoles sentinelles" 

D'altra banda, Vergés ha anunciat que hi haurà entre 50 i 100 "escoles sentinelles" que esdevindran "clau" per "monitoritzar" els protocols d'actuació i de planificació. El Govern seleccionarà els centres a partir de criteris epidemiològics actualitzats, i territorials: "Estem construint l'evidència científica", ha destacat la consellera.

Les conselleres Ester Capella i Alba Vergés, durant la reunió extraordinària del Consell Executiu a Palau. 

Vuit mesures

El 'pla d'actuació' proposa vuit grups de mesures. La primera situa els "grups de convivència estables" com a nuclis per facilitar la traçabilitat de possibles casos que es donin en els centres educatius. En aquests grups no serà necessària requerir la distància física interpersonal ni l'ús de la mascareta. Quan hi hagi terceres persones sí que s'hauran de complir les mesures de distància d'1'5 metres i, si no és possible, també la mascareta. La higiene de mans serà indispensable.

La mascareta no s'indica en el primer cicle d'educació infantil (0-3 anys), i no és obligatòria en el segon cicle (3-6). De 1r a 4t de primària no serà obligatòria si s'està amb el grup de convivència dins de l'aula. A partir de 5è de primària, secundària, batxillerat, formació professional i centres de formació d'adults tampoc serà obligatòria si s'està amb el grup de convivència dins de l'aula. Pel que fa al personal docent i no docent, serà recomanable en els grups estables, i obligatòria per al personal quan imparteix classes a diferents grups quan no formin part del grup de convivència i no es pugui mantenir la distància d'1,5 metres.

Es controlaran els símptomes, i s'establiran pautes de neteja, desinfecció i ventilació per tal que cada centre pugui fer la seva planificació. Finalment, en un entorn de convivència com és un centre escolar, la detecció precoç de casos i el seu aïllament, així com dels seus contactes més estrets, és una de les mesures més "rellevants" per mantenir entorns de seguretat i preservar al màxim l'assoliment dels objectius educatius i pedagògics.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —