Un Amazon públic pels mercats de Barcelona
Per EFE i Redacció
Publicat el 24 d’octubre 2020

L'Ajuntament de Barcelona crearà un "gran mercat en línia" o "marketplace comú" en el qual els més de 2.000 establiments dels 43 mercats de la ciutat podran vendre els seus productes.

Aquesta iniciativa és una de les diverses que s'han proposat al Pla de Digitalització dels Mercats de Barcelona, presentat en roda de premsa des del Mercat del Ninot pel primer tinent d'alcaldia, Jaume Collboni, la regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, i el president de la Federació de Mercats de Barcelona, Eduard Escofet.

En aquest espai virtual, les parades dels mercats podran "mostrar els seus productes, serveis i ofertes, fer les transaccions corresponents i gestionar les comandes". Es preveu tenir enllestit aquest "marketplace" per a la primavera del 2021, una eina que arribarà amb una pàgina web i una aplicació mòbil sota el braç.

També s'instal·laran taquilles a la rodalia del mercat, en les quals es podrà recollir el producte comprat en cas que es prefereixi aquesta alternativa al lliurament a domicili. Aquestes taquilles seran accessibles també fora de l'horari comercial i s'implementaran primer a 14 mercats com a prova pilot.

Inversió en digitalització

El govern municipal invertirà un total de 2.810.800 euros en aquest pla de digitalització, que també contempla la implementació d'un sistema per conèixer i analitzar els consums, la instal·lació de pantalles digitals per a la promoció dels productes o un altre sistema per conèixer la dinàmica d'afluència de cada mercat i poder prendre decisions en conseqüència.

Neix la Federació de Mercars Municiapls, amb una nova marca

Les dues associacions de comerciants existents fins ara es fusionen en una de sola, la Federació de Mercats Municipals (FEMM), que passa a representar les més de 2.000 parades de mercats de Barcelona. A més, s’actualitzarà la manera de treballar de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona per construir una xarxa consolidada. Per a l'associació "la nova etapa implica reforçar el treball conjunt dels 43 mercats de Barcelona".

L’etapa que ara inicien els mercats de Barcelona es basa en dos pilars: posar el dia el pla de sistemes i la gestió, digitalitzant-se, i reforçar el funcionament dels mercats com una xarxa cohesionada d’equipaments, aprofitant les sinergies. En aquestes dues idees es basa el nou logo de l’Institut Municipal de Mercats, dissenyat per Gonell comunicació. Segons l'Institut "la marca vol unir la singularitat de cada mercat, amb el seu paper com a àgora del seu barri, que dota Barcelona d’un tret distintiu reconegut a tot el món".

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —