Aragonès celebra l'acord amb els comuns i planteja la revisió del pacte d'investidura amb la CUP - Diari de Barcelona
Per la negociació amb ECP
Aragonès celebra l'acord amb els comuns i planteja la revisió del pacte d'investidura amb la CUP
El president agraeix la feina de Giró i dona per fet el suport de Junts a l'entesa pels pressupostos del Govern

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha celebrat l'acord amb els comuns pel pressupostos del Govern. En una compareixença aquest migdia a la Galeria Gòtica de Palau, el president ha lamentat la manca d'acord amb la CUP, però manté "la mà estesa" per poder treballar plegats. D'altra banda, Aragonès ha donat per fet el suport de Junts a l'acord pels pressupostos: "Tothom estarà a l'alçada".
Aragonès s'ha mostrat molt satisfet amb la proposta definitiva. Ha titllat els pressupostos de "transformadors i expansius" i que "milloren la vida de la gent". I és que aquests pressupostos comporten un augment de la despesa històric. El president ha destacat que els comptes permeten "reforçar les polítiques de sanitat i l'estat del benestar", i "enfortir l'investigació en empreses i universitats".
En l'àmbit educatiu, Aragonès ha presentat "l'accés gratuït a l'educació a partir dels dos anys" i la redució del nombre d'alumnes en les classes de P3. La transformació "social, verda, feminista i democràtica" és l'objectiu dels pressupostos, ha culminat el president.
Després de tancar l'acord amb el grup parlamentari d'En Comú Podem, Aragonès ha plantejat al Consell Executiu la revisió del pacte per la investidura amb els anticapitalistes i ha agraït la feina del conseller d'Economia, Jaume Giró
Junts avisa que l'acord "trenca la majoria del 52%"
El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, i els consellers i conselleres de Junts han avisat el president de la generalitat, Pere Aragonès, que l'acord amb els comuns per tirar endavant els pressupostos "trenca la majoria del 52%". Així ho ha informat fonts de la Vicepresidència, després que Aragonès hagi informat al Consell Executiu que ha tancat un "acord de pressupostos" amb el grup parlamentari d'En Comú Podem.
L'entorn del president replica que és la CUP qui ha decidit no repetir la majoria independentista amb els comptes. L'executiva de JxCat es reuneix des de les 10:30 hores al Parlament -de manera semipresencial-, l'endemà que el seu secretari general, Jordi Sànchez, assegurés que no participaria de "cap acord" amb els comuns.
ERC permetrà aprovar els pressupostos de Colau
ERC de Barcelona, amb el seu cap de files i diputat republicà al Parlament, Ernest Maragall, al capdavant, ha anunciat que permetrà l'aprovació dels pressupostos del govern municipal de l'alcaldessa Ada Colau, després de l'anunci del pacte entre Aragonès amb els comuns pels comptes de la Generalitat.
Segons Maragall, En Comú Podem ha posat l'aprovació del pressupost municipal com a condició per poder tirar endavant els comptes del Govern català i, "assumint la contradicció que això suposa", ERC de Barcelona ha acceptat la condició "per l'interès general del país". Amb tot, Maragall no ha volgut confirmar si votarà el pressupost de Colau favorablement o només s'hi abstindran.
El republicà, que ha comparegut amb els seus regidors al Parlament de Catalunya, ha criticat que els comuns hagin posat Barcelona i el pressupost municipal a la taula de negociació dels comptes de Catalunya. Però tot i això, ha defensat el canvi de criteri d'ERC per aquest "interès general del país".

