Albert García acompanyat de l'advocada Laia Serra | Blanca Blay
Per ACN
Publicat el 14 d’octubre 2021

Comença el judici al fotoperiodista de El País Albert García, que ha rebut el suport unànime de la professió. Desenes de persones s'han concentrat aquest dijous a primera hora a la Ciutat de la Justícia per mostrar-li la seva solidaritat i per denunciar que el judici al fotoperiodista és un "judici a la premsa". A Garcia se l'acusa d'un delicte d'atemptat i lesions lleus per suposadament haver empentat el 18 d'octubre del 2019 un agent de la Policia Nacional durant les protestes contra la sentència de l'1-O. En concret, segons el fiscal, el fotògraf va aprofitar que el policia es girava per demanar ajuda i el va desequilibrar amb una forta empenta.

Diverses entitats com el Col·legi de Periodistes de Catalunya, comitès professionals, i sindicats de periodistes han signat un manifest en el qual sostenen que les imatges enregistrades de la detenció d'Albert Garcia proven "que en cap cas va haver-hi agressió, desobediència o obstrucció". Per això, consideren que es tracta d'un muntatge policial per justificar una detenció "injusta, desproporcionada i repressiva".

Entre els concentrats aquest dijous a les portes dels jutjats hi havia fotògrafs, periodistes i algun  representant polític, com ara el regidor de Drets de Ciutadania de Barcelona, Marc Serra, o el diputat de la CUP Xavier Pellicer.

 

— El més vist —
— Hi té a veure —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —