Un grupo de estudiantes a las puertas de la Escuela Técnica Superior de Ingeniería de la Construcción de Sevilla.
Per EFE
Publicat el 05 d’abril 2021

Les atencions prestades als onze punts municipals d'atenció psicològica per a joves de Barcelona han crescut al voltant d'un 138% l'últim any, segons el consistori, que ha completat la seva xarxa d'aquests centres des de l'esclat de la pandèmia de la Covid-19.

L'Ajuntament de Barcelona ha informat aquest diumenge que ha completat el desplegament de la xarxa Konsulta'm a tota la ciutat, que ja disposa d'onze punts d'atenció, després de l'obertura dels últims cinc nous espais des que va començar la pandèmia.

La disponibilitat de nous centres ha permès, segons el consistori, que les atencions creixessin al voltant del 138 per cent l'últim any. En concret, s'ha passat d'atendre 199 persones i fer 308 consultes el 2019 a atendre'n 448 i fer 734 consultes el 2020.

Konsulta'm, que es va engegar el 2018 a Sants-Montjuïc, Ciutat Vella i Sant Andreu, és un servei de suport psicològic dirigit a joves i adolescents d'entre 12 i 22 anys, amb l'objectiu de detectar i atendre de forma preventiva el patimet psicològic i els problemes de salut mental d'aquest segment de la població.

El servei ofereix també assessorament a familiars, professionals i entitats i organitzacions que treballen amb aquests grups d'edat i forma part del pla de salut mental de Barcelona 2016-2022. Amb l'objectiu de donar una resposta àgil i especialitzada, els centres d'aquesta xarxa obren una tarda a la setmana en espais de referència i accés quotidià dels joves.

Quant a les 448 persones ateses l'any passat, el 58% eren dones i, per edats, el 18% tenien entre 12 i 14 anys, el 40% de 15 a 17, i el 42% restant tenien més de 18. Els motius que van portar a joves a fer una consulta van ser en un 44% dels casos malestar psicològic o emocional i un 29% ho van fer per dificultats en les seves relacions.

Malgrat la Covid-19, els professionals d'aquest servei van poder mantenir l'atenció per via telemàtica, virtual o telefònica, en un 45% de les atencions prestades l'any passat. La irrupció de la Covid-19 i els successius confinaments s'ha incrementat el malestar emocional, segons les dades que disposa l'Ajuntament de Barcelona.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —