L'Audiència de Girona absol per falta de proves el Charaf i l'Ibrahim
Per ACN
Publicat el 23 de juliol 2020

L'Audiència de Girona ha absoltel Charaf i l'Ibrahim, els dos joves jutjats pels disturbis contra la sentència del procés. La fiscalia demanava 9 anys de presó i multes de 7.200 euros acusant els joves d'haver llançat pedres contra una furgoneta de l'Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO) dels Mossos d'Esquadra i lesionar dos agents durant els aldarulls de la nit del 16 al 17 d'octubre.

Fa dues setmanes, l'endemà que el judici quedés vist per a sentència, el tribunal va ordenar deixar-los en llibertat. Una decisió que l'advocat de la defensa dels encausats, Benet Salellas, augurava que era el presagi d'una "bona sentència" que s'ha confirmat aquest dimecres amb l'absolució dels joves.

Manca de proves

La sentència subratlla que la Sala té "dubtes raonables" que els dos joves llancessin les pedres. D'entrada, perquè a cap de les gravacions que es van aportar a la causa hi apareixen els encausats. A més, recorda que els aldarulls van passar "en una zona poc il·luminada, i en un context de guerrilla urbana i resposta policial extremadament caòtic, la qual cosa fa que sigui molt complicat identificar els participants als incidents".

Com a prova d'això, el tribunal també es remet a les declaracions de dos dels Mossos que anaven dins la furgoneta. Tots dos agents parlen que el vehicle va rebre una allau de pedres i altres objectes per part d'un grup d'entre 200 i 250 manifestants. Però cap d'ells va veure qui va llançar el roc que va esberlar el vidre del furgó i va lesionar els antidisturbis.

Per això, la sala dubta que els Mossos poguessin reconèixer els dos acusats basant-se en dos aspectes: la roba que portaven i els seus trets facials. Primer, perquè la majoria dels qui van participar en els aldarulls portaven roba fosca i caputxes. I segona, perquè tot i que un dels Mossos que va testificar al judici va assegurar haver reconegut els dos encausats, això no apareix enlloc de l'atestat policial. I a més, xoca de ple amb la "declaració monolítica" que tant aquest policia com dos més van fer al jutjat d'instrucció, on en cap moment van identificar els autors del llançament de pedres pel seu origen.

Vuit mesos en presó preventiva

Al llarg d'aquests mesos, i fins que el cas ha arribat a judici, la defensa havia sol·licitat en diverses ocasions la llibertat provisional dels dos joves però els hi havien denegat argumentant risc de fugida per manca d'arrelament.

Unes decisions que la plataforma de suport als joves han qualificat reiteradament de "racisme institucional" perquè els únics arrestats que continuaven en presó preventiva eren d'origen estranger. Després de la llibertat dels dos jutjats, queda un altre acusat (també d'origen estranger) a la presó pendent de judici.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —