L’alimentació passa a ser la primera necessitat entre els més vulnerables - Diari de Barcelona

EMERGÈNCIA
L’alimentació passa a ser la primera necessitat entre els més vulnerables
El Banc dels Aliments ha repartit prop d'1,5 milions de quilograms d’aliments durant l’estat d’alarma i preveu que la demanda continuï augmentant
El Banc dels Aliments informa que "l'alimentació ha passat a ser la principal necessitat, juntament amb l'habitatge, per amplis col·lectius de persones en una situació d'extrema vulnerabilitat". La demanda d’aliments s'ha disparat un 30 % de mitjana a totes les demarcacions des de l'inici de l'estat d'alarma i el Banc preveu que "no pari d'augmentar durant els propers mesos" a causa de les conseqüències econòmiques i laborals que es preveu que tingui la pandèmia.
Des del 14 de març, el Banc dels Aliments de Barcelona ha repartit 1.457.403 quilograms de menjar a través de diferents programes. Aquesta xifra és un 38 % més alta que l'any passat, que entre el 15 de març i el 30 d'abril va repartir 1.052.505 quilograms d'aliments. Als 1.457.403 quilograms de menjar repartits per aquesta entitat s'hi han de sumar els 1.426.318 distribuïts a través del programa d'ajuda de la UE, FEAD, la qual cosa suposa un total de 2.856.341 quilograms.
A les comarques de Barcelona les consultes de particulars per rebre informació sobre com accedir a ajudes alimentàries a través de la pàgina web, el telèfon i les xarxes socials s'ha multiplicat per quatre. De fet, des de l'inici de l'emergència de la Covid-19, el Banc dels Aliments no ha parat de rebre peticions d'alta, cosa que ha suposat un augment d'un 14 % amb 46 noves entitats receptores. En total, actualment té 347 entitats receptores que atenen un total de 125.000 persones.

Més de 150 persones s'han ofert voluntàries per fer front a l'increment de la demanda d'aliments. Foto: Lorena Sopena

S'han habilitat diversos punts de repartiment d'aliments a la ciutat. FOTO: Lorena Sopena
Davant aquest important increment de demanda, l'activitat al magatzem del Banc dels Aliments de Barcelona s'ha reforçat amb la contractació de tres persones noves i l'ajuda de més de 150 persones que s'han ofert com a voluntàries. Paral·lelament, per tal de complir totes les mesures de seguretat, el 30 d'abril l'empresa Anticimex va desinfectar-ne les instal·lacions.
El Banc dels Aliments ha comptabilitzat que des del 4 d'abril, en col·laboració amb World Central Kitchen, s'han entregat més de 40.000 àpats de menjar preparat. Es tracta d'una acció que es coordina amb l'Ajuntament de Barcelona, que ha habilitat diferents punts de repartiment a la ciutat. A més, l'entitat ha detallat que s'està treballant per fer extensible aquesta proposta a altres localitats de l'àrea metropolitana.
Per garantir-ne l'aprovisionament continu i la distribució hi ha diferents campanyes en marxa, per tal que la ciutadania pugui col·laborar de la forma més segura i eficient, i faci donacions en línia. Entre elles, hi destaquen la que ha impulsat Caixabank i la Fundació Bancària "la Caixa" que es diu 'Cap llar sense aliments'. A més, el Banc dels Aliments també té la seva pròpia campanya, anomenada 'Emergència covid-19'.

