El Bicing ja es fa servir més que abans del coronavirus - Diari de Barcelona

El Bicing, des del final de l'estat d'alarma, ha registrat 18.572 nous abonats, fins a arribar als 125.346 usuaris del servei. Les gairebé 22.000 noves altes suposen un augment del 77% respecte als mateixos mesos de l'any passat i el juliol ha tingut 1,3 milions d'usos, el mes amb màxima activitat. L'increment dels nivells és degut al fet que és una manera de viatjar que permet als ciutadans un mitjà de transport individual molt eficaç per complir les distàncies interpersonals, molt més fàcil que al transport públic.
?⬆️ El servei Bicing recupera el volum d’usos diaris de principis d’any durant la nova normalitat. 3 de 10 desplaçaments es fan amb bicicleta elèctrica ⚡️
— bicing (@bicing) August 7, 2020
? Continua l’ampliació del servei i ja s’han instal·lat 79 de les 97 estacions previstes
? https://t.co/074lDCUNgc pic.twitter.com/v6x3k5URru
Des de principi d'any s'han instal·lat 79 noves estacions i està previst que se'n facin 18 més abans d'acabar l'any, deixant així un total de 519 estacions. Paral·lelament, l'aplicació mòbil del Bicing s'ha integrat fa poques setmanes a l'smou, que és l'app de mobilitat de Barcelona.
Mecàniques vs. elèctriques
Un altre factor de creixement és que un 30% dels usos registrats per als nous usuaris corresponen a viatges amb bicicleta elèctrica. La gran majoria de les noves altes provenen dels barris on tradicionalment ja hi havia servei, com Eixample, Ciutat Vella o Sant Martí, però es nota un increment d'abonaments als barris nous on fins ara no hi havia estacions, registrant un 12% d'altes a Horta-Guinardó, Nou Barris i Sant Andreu.
En dies feiners les bicis elèctriques registren una mitjana de 7,6 usos al dia, mentre que una de mecànica en registra 6,55. Cal tenir en compte però, que el nombre total de bicicletes elèctriques és inferior, actualment la xarxa té 1500 elèctriques i 5000 mecàniques.
L'increment d'estacions fins a finals d'any permetrà augmentar el servei a tots els districtes de Barcelona, com Horta–Guinardó (21 estacions) i Nou Barris (16). El Bicing també arribarà a barris on fins ara no tenia presència com la Marina del Prat Vermell o Trinitat Nova, entre d'altres.
L'última novetat és la seva incorporació a l'aplicació mòbil smou, que també serveix per pagar el parquímetre de l'àrea blava i verda de Barcelona i 9 municipis més de l'Àrea Metropolitana. A més a més, també permet pagar els aparcaments B:SM, la recàrrega de vehicles elèctrics o l'ús de serveis de carsharing. Si s'utilitza l'aplicació mòbil en lloc de la targeta per desbloquejar les bicicletes, s'evitarà contactes innecessaris amb la superfície.
El @bicing es consolida com un dels modes de transport individual i compartit més segurs i sostenibles a l’abast dels barcelonins/es.
— Jaume Collboni (@jaumecollboni) August 7, 2020
Durant la nova normalitat, hem recuperat l’1,3M d’usos mensuals i el servei ha guanyat prop de 20.000 nous abonats/es ? https://t.co/SoTl9XL9rp pic.twitter.com/Wnj7ynXyxw

