Blackout Tuesday: la música atura l’espectacle
Per Redacció
Publicat el 03 de juny 2020

Les reivindicacions per la mort de George Floyd es continuen succeint en tots els àmbits de la societat. Hem vist com, per exemple, Nike i Adidas, marques esportives que són competència, s’unien davant per protestar contra el conflicte racial existent. Avui, el món de la música ha volgut fer el seu gest en el que s’ha anomenat Blackout Tuesday. 

Les directores musicals Jamila Thomas, d’Atlantics Record, i Brianna Agyemang, de Platoon, han promogut aquesta iniciativa com a protesta per la mort, no només de George Floyd, sinó també de "Breonna Taylor, Ahmoud Arbery i una infinitat de ciutadans negres assasinats a mans de la policia". Sota el hashtag #TheShowMustBePaused, han aconseguit que la indústria musical s’aturi en honor a totes les vides que s’han perdut en actes racistes.

"La nostra indústria s’ha beneficiat de l’art afroamericà i per això el nostre objectiu és responsabilitzar la indústria en general, incloses les grans corporacions perquè les persones negres puguin gaudir de les seves lluites i dels seus èxits", expliquen al web del moviment. 

Suport massiu

El Blackout Tuesday està tenint un suport massiu tant per part de de discogràfiques com dels propis artistes. Empire, Sony o Columbia Records són algunes de les moltes empreses que s’han manifestat a favor de l’aturada musical.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#TheShowMustBePaused #TogetherWeStand #BlackoutTuesday 6/2/2020

Una publicación compartida de EMPIRE (@empire) el

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Una publicación compartida de Sony/ATV Music Publishing (@sonyatvmusicpub) el

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Una publicación compartida de Columbia Records (@columbiarecords) el


Pel que fa als músics s’hi poden destacar noms com Billie Elish, Rihanna, Beyoncé o els Rolling Stones.  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Mick, Keith, Charlie and Ronnie stand with all who object to racism, violence or bigotry. #theshowmustbepaused #blacklivesmatter

Una publicación compartida de The Rolling Stones (@therollingstones) el

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

I WANT THINGS TO BE DIFFERENT

Una publicación compartida de BILLIE EILISH (@billieeilish) el

 

La campanya es fa viral

No només grans noms i organitzacions s’han afegit a aquesta protesta. Milions de persones han publicat imatges a través del seu compte d’Instagram amb el hashtag #blackouttuesday i han convertit Instagram en un mosaic de protesta contra el conflicte racial.


Així es veu Instagram al cercador del hashtag #blackouttuesday.

D’altra banda, també s’està demanant que no s’utilitzi el hashtag #blacklivesmatter quan es publiquin les imatges referents al #blackouttuesday perquè dificulta la tasca de trobar informació sobre el tema a les xarxes socials.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Remove Black lives Matter from your Black out Tuesday post ?

Una publicación compartida de MUA KHRISSY ?? (@prissykhrissy) el

 

La lluita no pot durar 24 hores

Un dels grans objectius d’aquesta iniciativa és que no quedi en una esdeveniment passatger que tan sols duri 24 hores. "Estem i estarem en aquesta lluita a llarg termini. Anunciarem un pla d’acció", afirma l'organització en el comunicat.

Tot i això, les dificultats per afrontar aquesta lluita són evidents i així ho expliquen, ja que "estan cansades i no poden canviar les coses per si soles". Per aquest motiu també fan una crida a la societat, de manera que els milions de publicacions no s’esvaeixin amb el pas dels dies.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —