La creativitat combat la COVID-19 a les graderies de futbol - Diari de Barcelona

Després que la pandèmia mundial del coronavirus paralitzés l’esport d’elit, hi ha equips que s’han posat a treballar per reinventar-se. Amb el lema “Queda’t a casa. Dona’ns suport a la tribuna”, el Borussia Mönchengladbach va emprendre una iniciativa curiosa: va omplir part de la seva graderia amb rèpliques a mida real de cartró (Doppelgänger) dels aficionats d’aquest equip de la Bundesliga.
Davant la incertesa que sobrevola la major part de les grans lligues europees, el Mönchendgladbach va arrencar aquesta iniciativa, que va ser molt ben rebuda amb més de 8.000 comandes, i demanava calma des del club per l’allau de peticions rebudes.
El preu d’aquest aficionat de cartró és de 4,50 euros, dos dels quals aniran destinats a la campanya del FPMG Borussen helfen Borussen (en català, "el Borussia ajuda el Borussia") i la resta, al FPMG. Es tracta d'un projecte sense ànim de lucre, que també donarà un cop de mà a dues empreses petites de Mönchengladbach que no poden obrir a causa de la pandèmia. Si les peticions continuen augmentant, la idea és que cada figura ocupi el seu seient habitual a l’estadi, però, per ara, tots s’agrupen a la corba nord.
D’aquesta manera, el Borussia-Park sentirà l’alè dels aficionats a l’expectativa de saber què passarà amb la competició, en què els poltres s’han anat desinflant fins a la cinquena plaça, després que perdessin el lideratge després de la quinzena jornada del campionat. Aquesta posició els asseguraria entrar a l’Europa League la temporada vinent, tot i que només estan a un punt del Bayer Leverkusen, que es classificaria per la Lliga de Campions.

