Concentració de PAH que ha aconseguit aturar un desnonament a Hospitalet del Llobregat.
Per ACN
Publicat el 04 de juliol 2020

Catalunya és el territori dins l’Estat en què s’executa un 22,5% de tots els desnonaments del territori, és a dir, una cinquena part de la xifra global. Des de principis d’any se n’han dut a terme 9.680 a tot l'Estat espanyol, un 38% menys que el 2019. Tot i això, no són dades absolutes: des del decret de l’estat d’alarma amb motiu de la covid-19, el 14 de març, es van aturar els terminis processals i administratius.

Amb el restabliment de la "nova normalitat", però, s'han reactivat els desnonaments, per la qual cosa la PAH, durant els últims dies, ha intervingut amb concentracions, exigint lloguers socials i aturant desnonaments en diversos punts de l'Estat. 

Concentració de la PAH, a Hospitalet del Llobregat, que aconseguí aturar un desnonament

Liliana i els seus dos fills havien de ser desnonats

Segons l’informe periòdic que realitza el Consell General del Poder Judicial, el motiu del 72% dels desnonaments és per impagament de lloguer, mentre que pràcticament el 28% restant són causats a execucions hipotecàries. Catalunya és la Comunitat Autònoma que recull més casos dins d’aquesta primera modalitat, comptant amb una cinquena part del total; mentre que la Comunitat Valenciana és la que lidera els desnonaments per raons hipotecàries.

Dins el territori català, a la demarcació de Girona s’han executat 400 desnonaments durant el primer trimestre del 2020, xifra que suposa una reducció del 21,76%. No obstant això, no n’hi ha hagut pocs: segons les xifres del CGPJ n’hi ha hagut més de quatre al dia; acompanyades, també, de prop del centenar de demandes per ocupacions il·legals, tant per part de propietaris de pisos privats, com per ajuntaments que tenen habitatges socials.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —