Centenars de palestins ferits en enfrontaments amb la policia israeliana a l'Esplanada de les Mesquites
Per EFE
Publicat el 10 de maig 2021

Més de 200 palestins han estat ferits avui a primera hora del matí després de forts xocs amb la Policia israeliana a l'Esplanada de les Mesquites, a Jerusalem Est. Després de diversos dies de disturbis, la ciutat pateix una nova jornada de tensió degut a la commemoració israeliana del Dia de Jerusalem.

Els enfrontaments amb agents policials israelians han començat al voltant de les 8.00 hora local i s'han saldat amb "centenars de ferits", segons va informar el servei d'emergències Mitja Lluna Roja. Entorn d'uns cinquanta han hagut de ser evacuats a l'hospital o traslladats a la seva clínica de campanya.



La jornada d'avui és especialment tensa degut a la commemoració del Dia de Jerusalem. Els israelians celebren el que consideren la reunificació de la ciutat el 1967, mentre que per als palestins va ser el dia en què va començar l'ocupació. A la tarda està prevista una gran marxa d'ultranacionalistes jueus per la Ciutat Vella, la part oriental ocupada de la ciutat, cosa que podria augmentar les tensions.

Segons mitjans locals, per tal de contenir la situació la policia israeliana ha vetat avui l'accés dels jueus a l'Esplanada de les Mesquites. D'acord amb el diari Haaretz, fins al moment s'ha prohibit l'accés d'unes 150 persones, encara que això no ha evitat les tensions. Segons aquest mitjà, milers de palestins esperaven a l'interior del complex d'Al Aqsa amb pedres, barres de ferro i còctels molotov per a impedir una possible entrada de jueus al recinte.

De fet, vídeos publicats a la xarxa mostren la irrupció de la policia israeliana dins la mesquita d'Al Aqsa.

Tres nits de xocs

La tensió ha escalat en gran manera a Jerusalem durant aquest últim cap de setmana, amb tres nits consecutives de xocs entre palestins i forces de seguretat israelianes. Tot això coincideix amb el mes sagrat musulmà de Ramadà —quan van començar les tensions— i el possible desallotjament de famílies palestines dels seus habitatges en favor de colons jueus, cosa que provoca protestes diàries. Els enfrontaments van tenir un pic important en la nit entre divendres passat i dissabte, quan es van estendre a l'Esplanada de les Mesquites i van haver-hi més de 200 ferits en una sola nit.

Aquest matí els xocs han tornat a tenir el seu epicentre en el mateix recinte, que és el tercer lloc més sagrat per a l'islam i primer per al judaisme. Grups de palestins s'han enfrontat a les forces de seguretat que carregaven, llançaven granades tronadores, bales de goma i usaven mètodes de dispersió antidisturbis com gasos lacrimògens, segons han explicat mitjans locals.

 

Un jueu ultraortodox que ha intentat atropellar un grup de palestins que li llençaven pedres s'esbatussa amb un d'ells

— El més vist —
— Hi té a veure —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —