Hong Kong, Zuric i París són les ciutats més cares del món, segons informe - Diari de Barcelona

CIUTATS
Hong Kong, Zuric i París són les ciutats més cares del món, segons uns informe
Damasc ocupa l'última posició en l'informe sobre el cost de vida global publicat per la Unitat d'Intel·ligència al setmanari britànic 'The Economist'
Hong Kong (Xina), Zuric (Suïssa) i París(França) són les tres ciutats més cares del món, mentre que Damasc (Síria) ocupa l'última posició en l'informe sobre el cost de vida global publicat avui per la Unitat d'Intel·ligència del setmanari britànic The Economist.
Es tracta de la segona vegada en la qual tres urbs comparteixen el primer lloc en aquest estudi, que té en compte els preus de 138 béns i serveis en 133 grans ciutats de tot el planeta.
Els preus tan sols s'han elevat en uns 0,3 punts de mitjana durant l'últim any, principalment degut a l'efecte de la pandèmia de la covid-19, que també ha fet que els principals augments es registrin en categories com el tabac o les activitats recreatives —aquesta última inclou els aparells electrònics de consum. Les principals baixades de preus han estat en les peces de vestir.
A part d'aquests tres sectors, la Unitat d'Intel·ligència (EIU) analitza altres paràmetres com la quantia del lloguer, el transport, l'educació, els aliments, les begudes o els articles per a la llar i de cura personal.
Tant Hong Kong com Zuric i París marquen 103 punts en l'escala marcada per l'informe. Nova York (Estats Units) és la setena ciutat més cara del planeta i comparteix posició amb Ginebra (Suïssa).
El club de deu urbs on la vida és més costosa el completen la ciutat de Singapur (Singapur), Tel Aviv (Israel), Osaka (Japó), Copenhaguen (Dinamarca) i Los Angeles (Estats Units).
L'any passat, el top 3 estava format per Hong Kong, Singapur i Osaka, encara que en 2020 aquestes dues últimes s'han despenjat degut, en el cas de la ciutat-estat, a un "èxode de treballadors estrangers" i, en el cas de l'urbs nipona, a l'estancament de la inflació i als subsidis del govern japonès per a despeses com el transport públic.
El club de deu urbs on la vida és més costosa el completen la ciutat de Singapur (Singapur), Tel Aviv (Israel), Osaka (Japó), Copenhaguen (Dinamarca) i Los Angeles (Estats Units).
La ciutat els preus de la qual han apujat més durant l'últim any és Teheran (Iran), que ha pujat 27 posicions en l'escala a causa de les sancions estatunidenques, cosa que ha dificultat el subministrament de béns a l'Iran.
EIU també destaca l'encariment de la Xina."La majoria de ciutats xineses han pujat molt a causa de la guerra comercial entre els Estats Units i la Xina, que ha posat a prova la resistència de les cadenes de subministraments i ha elevat els preus al consumidor", afirma.
En la part final de la taula es troben les cinc urbs d'aquesta llista on la vida és més barata, que, a part de la capital siriana, són Taixkent (Uzbekistan), Lusaka (Zàmbia), Caracas (Veneçuela) i Almaty (Kazakhstan).
Llatinoamèrica i Àfrica són les dues regions on s'han registrat les majors caigudes de preus a causa de la feblesa de les divises locals i un augment de la pobresa.
Precisament el canvi de les monedes ha estat un factor clau a l'hora de determinar els moviments de ciutats en l'estudi, segons la seva directora, Upasana Dutt, que explica que el dòlar s'ha afeblit mentre les divises a Europa occidental i Àsia septentrional es reforçaven.
"Encara que dependrà molt de la trajectòria de la pandèmia, esperem que moltes de les tendències en els preus es mantinguin durant 2021. Amb l'economia global sense molta aparença de tornar als nivells previs a la pandèmia fins a 2022, es continuarà limitant la despesa i els preus estaran sotmesos a pressions a la baixa", pronostica l'analista.

