Vaga
Per ACN
Publicat el 21 d’octubre 2020

La Secretària d'Universitats i Recerca ha destacat que hi ha hagut "normalitat" en línies general en l'activitat docent, tot i la convocatòria de vaga. Així, ha apuntat que tant l'activitat presencial –restringida per la covid- com la virtual s'ha desenvolupat sense incidències.

Tot i això, la Rovira i Virgili (URV) ha registrat un 4% menys de connexions al campus virtual i l'Autònoma de Barcelona (UAB) ha registrat una afectació en l'activitat presencial a les facultats de Veterinària (20%), Traducció i Interpretació (50%), Ciències de l'Educació (82%) i Dret (100%). Pel que fa al seguiment del personal i als centres de recerca CERCA, assegura que amb la informació facilitada ha estat "inapreciable o nul", a l'espera de les dades finals.

En concret, les universitats que han ofert informació sobre el seguiment entre el personal docent i investigador (PDI) i del d'administració i serveis (PAS) parlen d'aquest seguiment "inapreciable o nul", com per exemple a la Universitat de Girona. Tot i això, Universitats ha apuntat que l'adhesió a la jornada de vaga i el recompte del control horari es fa a posteriori i, per tant, les dades definitives es coneixeran més tard.

Pel que fa als centres CERCA, ha explicat que amb la informació facilitada la incidència és "gairebé nul·la" i només tres centres els han comunicat que entre una o tres persones han comunicat que s'han adherit a la convocatòria. Tot i això, també en aquest cas les dades definitives es recopilaran més tard.

Vaga contra la precarietat en la recerca i la crisi educativa

Investigadors i estudiants han fet una crida a una aturada de 24 hores, 48 hores en el cas d'algun campus, contra la precarietat en la recerca i la situació de l'educació en el seu conjunt. La convocatòria ha estat impulsada per diversos sindicats i col·lectius com la Confederació General del Treball (CGT), el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), assemblees de Facultats i Doctorands en Lluita, entre d'altres. A la tarda hi ha prevista una manifestació unitària a Barcelona que sortirà des de plaça Universitat.

Fa més d'un any que va entrar en vigor l'Estatut del Personal Inverstigador en Formació (EPIF). Fa més d'un any que les Universitats i els Centres de Recerca es neguen, vulnerant la llei, a prorrogar els contractes. En aquest temps, més de 1.000 treballadors han sigut acomiadats.

Per tots ells, per nosaltres; seguim lluitant! pic.twitter.com/Oev3GC4HmF

La vaga no és només dels estudiants, sinó que també inclou la convocatòria estatal del sector de la recerca. La crida és per a tot el sector científic i universitari i tot el personal relacionat, des d'investigadors a empreses subcontractades, a més d'estudiants i professorat.

El sindicat convocant, la CGT, reclama la pròrroga per un mínim de 6 mesos dels contractes temporals d'investigació afectats per la pandèmia, la regulació del professorat associat, l'estabilització dels contractes temporals a temps complet i la retirada de la reforma de l'Estatut del Personal Docent i Investigador (PDI).

El Consell de l'Estudiantat de les Universitats Catalanes (Ceucat), adscrit al Consell Interuniversitari de Catalunya de la Generalitat, dona suport als convocants i havia exigit a les universitats que no fessin activitats avaluables ni hi hagués assistència obligatòria durant la vaga.

Reivindicació prèvia

Una cinquantena d'universitaris del SEPC ja va ocupar aquest dilluns durant una hora la seu del Departament d'Empresa i Coneixement com a prèvia d'aquesta vaga. Llavors, els universitaris van fer una crida a defensar una universitat "gratuïta, de qualitat i al servei de la classe treballadora", com a crítica als preus abusius dels estudis.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —