Cuixart demana “unitat” al moviment sobiranista i que “aparqui disputes internes” - Diari de Barcelona

El president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, ha reclamat des de la presó de Lledoners unitat estratègica entre els partits sobiranistes, a menys d’una setmana de la Diada. Ha advertit que “és des d’aquesta estratègia unitària que no renunciarem a construir la República catalana”, a més d’exigir “maduresa” i que s’estableixi “un horitzó comú que aparqui disputes electoralistes estèrils”.
El president de l’entitat, condemnat pels fets del 20-S i l’1-0 a nou anys de presó, ha volgut subratllar que “diàleg i confrontació no són propostes contradictòries”, i que “ni la repressió permanent ni els legítims interessos de part justifiquen renunciar a la unitat estratègica”.
En una carta enviada als més de 182.000 socis d’Òmnium, Cuixart ha tornat a denunciar la repressió “incessant i creixent” de l’Estat espanyol, però ha deixat clar que “ni la repressió ni la quarantena diària a la cel·la impediran que continuem acusant l’Estat de vulnerar drets humans, perquè així lluitem per preservar-los”.
Carta des de la presó:
— Jordi Cuixart (@jcuixart) September 5, 2020
Ni la repressió ni els interessos de part justifiquen renunciar a l'estratègia compartidahttps://t.co/c8Aq7RBKgs
Cuixart també ha recalcat que “el Tribunal Suprem, amb la col·laboració imprescindible de la Fiscalia, ha decidit rebregar el dret penitenciari de tots els presos, polítics i socials, suspenent-nos el tercer grau i les sortides per treballar a la fàbrica”.
Segons explica Òmnium, Cuixart passa 23 hores diàries tancat a una ce·la de la presó de Lledoners des que la fiscalia de l’Estat va exigir-ne la retirada del tercer grau penitanciari i el 100.2, a finals de juliol d'aquest mateix any.

