Villarejo
Publicat el 12 de gener 2022

Després que l'excomissari José Manuel Villarejo hagi afirmat avui en seu judicial que el CNI estava vinculat als atemptats de Barcelona i Cambrils de 2017, diversos dirigents catalans han reaccionat exigint esclarir la veritat dels atemptats.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha escrit a Twitter que el govern estudia accions legals després de la declaració de Villarejo. “El 17-A va ser una barbàrie que ens ha marcat per sempre. I si les paraules de Villarejo són certes, calen explicacions ja. Coneixem bé com funcionen les clavegueres de l’estat, per això exigim que s’investigui per tal d’esclarir la veritat”, ha dit. “Així mateix, he demanat als serveis jurídics de la Generalitat que estudiïn aquestes declaracions i les accions legals pertinents que es puguin emprendre. Per la veritat. Per les víctimes, pels catalans i catalanes i per tots els qui estem del costat de la pau i la democràcia”.

La presidenta del Parlament, Laura Borràs, ha dit que "és absolutament imprescindible saber la veritat", i més "a la llum de les greus informacions aparegudes". "Ara és l’hora de donar la cara i assumir les responsabilitats que corresponen", ha conclòs.

La consellera Lourdes Ciuró ha qualificat el fet d'"ignominiós", i l'expresidenta Carme Forcadell ha apuntat que és "molt greu", alhora que ha reclamat aclarir les paraules de Villarejo.


El Parlament va crear una comissió d'investigació sobre el 17-A i el seu president, alcalde de Ripoll i diputat Jordi Munell, també ha reaccionat avui a Twitter: "Molt greu aquesta declaració. Ara cal exigir de nou als partits que ho varen bloquejar, una comissió d'investigació al Congrés espanyol i explicar en seu parlamentària pública les exposicions i conclusions de la Comissió de Secrets Reservats".

El qui va ser conseller d'Interior durant els atemptats, Quim Forn, ha preguntat què pensa fer la Fiscalia. 


El conseller de la Presidència d'aleshores, Jordi Turull, ha preguntat amb retòrica si es tracta de "terrorisme d'Estat". "Que repugnants! I és que entre ells (togues i corts mediàtiques) s’ho taparan tot, sota la lògica de 'primero és la unidad y despues la verdad'", ha afegit.
 

Per la seva banda, l'expresident Quim Torra ha explicat que es tractaria d'un "crim d'estat" i exigeix "arribar fins el final".

— El més vist —
— Hi té a veure —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —