Més de 53.000 persones han donat sang durant els mesos de pandèmia. Torra agraeix el gest de "solidaritat" en moments en què per anar als hospitals calia "vèncer certes pors" i prevencions.
Per ACN i Redacció
Publicat el 14 de juny 2020

Unes 53.000 persones han donat sang durant els darrers tres mesos de pandèmia a Catalunya, és a dir, des de l'inici de l'estat d'alarma fins avui dia. 

Coincidint amb el dia Mundial del Donant de Sang, que se celebra el 14 de juny, el president Quim Torra ha participat aquest dissabte en una jornada de donació al Palau de la Generalitat i ha agraït "el gest de solidaritat inoblidable" de tots els voluntaris i donants. "Honora el país saber que 50.000 persones van seguir donant sang en un moment en què per anar als hospitals havies de vèncer certes pors i prevencions", ha dit Torra en declaracions als mitjans abans de donar sang.

El president de la Generalitat, Quim Torra, participant a la campanya de donació de sang al Palau de la Generalitat, el 13 de juny del 2020. ACN

El president ha destacat també el "goig" de tornar a tenir voluntaris del Banc de Sang i Teixits en una de les sales de Palau habilitades amb llits i equipament i ha assegurat que enguany l'exercici de "solidaritat" en ple confinament "ha estat doble".

"L'agraïment ha de ser doble", ha reiterat apuntant que malgrat la COVID-19 hi ha hagut persones que han volgut seguir "salvant vides". En aquest sentit, ha recordat que calen 800 donants cada dia. També ha remarcat la tasca dels professionals sanitaris i ha assenyalat que les donacions no només han servit a hospitals catalans sinó també a altres centres de l'estat espanyol.

Al seu torn, el president del Banc de Sang i Teixits, Manel Peiró s'ha sumat també als agraïments per al personal i els donants i ha assegurat que en la jornada d'aquest dissabte a Palau esperen atendre 200 persones, que acudeixen a donar sang amb visites programades.

Per la seva banda, el president de Creu Roja Catalunya, Josep Quitet, ha remarcat la solidaritat que hi ha hagut durant la pandèmia. "En una emergència continuem estant a primera fila", ha dit celebrant també que en els darrers tres mesos l'entitat hagi sumat 4.000 voluntaris nous, la majoria dels quals gent jove.

El president de la Federació de Donants de Sang a Catalunya, Marc Ibars també ha aplaudit les donacions i ha assenyalat que "tot i la pandèmia donen la suficient sang per garantir que tots els hospitals tenen els productes sanguinis necessaris".

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —