Els Amics de les Arts
Per ACN
Publicat el 14 de setembre 2020

Els Amics de les Arts publicaran aquest divendres el seu nou disc, El senyal que esperaves (Música Global-Universal Music, 2020), que sortirà a la venda amb sis mesos de retard per la pandèmia, i que s'estrenarà en un concert a l'Auditori del Fòrum el 16 d'octubre. Amb deu cançons, el descriuen com un "catàleg de la pèrdua" i de contrastos, segons ha explicat el grup a l'ACN. Expliquen que es tracta la pèrdua no com una cosa trista, sinó "de canvi, de deixar anar coses per agafar-ne d'altres", com per exemple la pèrdua de la ingenuïtat, del seny o de la confiança en l'altra persona. Els músics avisen que encara que el disc que és pre-Covid, adoptarà ara nous significats.

Malgrat aquest missatge de pèrdua, expliquen també que hi ha un renaixement que encaixa molt en el seu moment vital i que descriuen així: "Som-hi, tirem endavant i més forts que mai". Per a ells, les cançons han begut d'aquesta filosofia, "no només les lletres, sinó també la música". "Estem concentrats, estem molt bé i molt energètics", han detallat, tot i que avisen que el disc ha anat sorgint sense cap premeditació concreta i aquesta reinterpretació és fruit de la seva relectura a posteriori.

Narrar la vida dels Amics als 40 anys
Pel que fa a la temàtica, han explicat que la idea dels Amics sempre ha estat la de narrar la vida a través de la seva música, tot i que han avisen: "El que volíem dir als 25 anys no és el que volíem dir ara". "En aquest disc hem intentat explicar Els Amics de les Arts quan tenen 40 anys, què pensen, què volen i què senten. I que molta gent s'hi pugui sentir identificada", han precisat.

Sobre el títol, El senyal que esperaves, han explicat: "Entenem que els senyals no existeixen, i que cadascú veu senyals on els vol veure o on els necessita veure". Els músics han considerat que era bonic posar un títol tan buit de significat i que alhora representi una actitud de vida: "Hi ha gent que espera els senyals, i gent, com nosaltres, que creiem que els senyals els veiem on ens fan falta".

Aquest serà també el primer disc que el grup publicarà després de la marxa, el novembre de 2018, del quart membre de la banda, Eduard Costa, una absència que els ha fet revertir el que ell cantava i tenir moments de lapsus en alguns concerts, expliquen fent broma. Igualment, els cantants expliquen: "En el projecte de creació no l'hem trobat a faltar, ni en negatiu ni en positiu". Això sí, des del punt de vista humà han intentat passar aquest moment "fent feina i treballant".

Equilibri sonor
Pel que fa a la sonoritat del nou àlbum, han destacat que hi ha una sèrie de pilars sonors que representen Els Amics de les Arts. A més, en aquest disc han donat lloc a un cert equilibri entre dos elements que els agraden molt: la part sintètica i digital de la música amb la part més de "sonoritats orquestrals".

"El productor ens ha exigit deu vegades més", han detallat els músics sobre la feina de l'escocès Tony Doogan, a qui han presentat aquest cop moltes més cançons i "més acabades i polides" que en l'anterior disc, Un estrany poder: "S'ha trobat les coses molt avançades", han explicat. Com a resposta, ell els ha fet explorar noves textures de la seva veu i dels instruments i noves tècniques musicals, cosa que els ha "portat al límit".

Per conformar el disc, el grup tenia inicialment unes 30 cançons, de les quals 17 van arribar al productor i de les quals en van gravar 12. "Amb tot acabat, van caure dues cançons", una d'elles havia de ser el single del disc. Tanmateix, les guarden per a treballar-les més a fons i publicar-les més endavant.

Llegiu també:

'No vam saber tornar', nou single del proper disc d'Els Amics de les Arts

Dani Alegret: "La intensitat d’aquest disc no l’hem viscuda amb cap altre i això es reflecteix a les cançons"

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —