Ironia desenfrenada i humor negre a les xarxes contra la campanya d’Ayuso - Diari de Barcelona

INDIGNACIÓ I IRONIA
Ironia desenfrenada i humor negre a les xarxes contra la campanya d’Ayuso
L'enginy i l'humor han estat la resposta de les xarxes socials a la campanya de la Comunitat de Madrid per conscienciar els joves del risc del coronavirus
Aquesta setmana la Comunitat de Madrid ha posat en marxa una polèmica campanya per conscienciar la població (sobretot els joves) del risc del coronavirus. El metro de la capital espanyola s'ha omplert de cartells amb missatges com “A qui tomba aquesta ronda de chupitos? La teva germana, el teu avi, el teu veí, el teu pare, la teva parella”, “Si surts de festa, qui l'agafa és el teu pare” o “Si vas de festa, la pròxima estació pot ser el tanatori”.
vamos a tomarnos un minuto solo para reflexionar sobre las tremendas barbaridades del metro de Madrid pic.twitter.com/f1DKUDFinU
— Amelia ? (@amee_hf) November 17, 2020
Aquests missatges han tingut molt mala rebuda per part de la població jove. Són moltes les veus que denuncien que els tres milions d'euros que ha costat aquesta iniciativa, que mostra els joves com a únics responsables de la pandèmia, podrien haver-se dedicat a una altra mena d'accions com ara solucionar els col·lapses del metro o millorar la xarxa de transport públic.
?La solución pasa por más transporte público, menos colapso en el metro y no por una campaña que ha costado al ciudadano 3 millones de euros. Estamos los jóvenes HARTOS de llevar 7 meses recibiendo ataques. Así está el metro de Ciudad Universitaria ??? pic.twitter.com/0E4QtYjA1F
— Resistencia UCM (@UCMverguenza) November 17, 2020
No obstant això, s'han multiplicat, a través de les xarxes, les vies per canalitzar la aquesta indignació, amb ironia i sornegueria, a voltes desenfrenada. Com diria Ylenia, als joves només els queda riure davant la situació tan heavy que els toca viure, de manera que això és el que han fet.
Twitter s'ha omplert aquesta setmana de missatges que, plens d'humor negre i enginy, intenten emular les consignes que omplen Madrid: “Per prendre aquest vi el iaio és a la caixa de pi” o "Per anar a comprar al Zara, a la teva àvia el cor se li para". Són algunes de les frases amb les quals els joves, no només de Madrid, reivindiquen que se'ls deixi de culpabilitzar a ells de l'augment de casos.
Esto no puede ser verdad, Metro Madrid. ¡Madre mía! ?♂️ pic.twitter.com/JmQfJ5yR5v
— El_TylerDurden ?? (@El_TylerDurden) November 18, 2020
Comunidad de Madrid : "Por ir a comprar al Bershka, tu padre el próximo que perezca".
— ??? Ya no tan spooky Ciervo ??? (@CiervoCierverus) November 18, 2020
Lo de la Comunidad de Madrid y los carteles en el metro es de coña. pic.twitter.com/PUG0G8ZkOJ
— 99% de Garrapata (@Josecpj99) November 18, 2020
— Nacho Banasco (@xNachetBanasco) November 18, 2020
tant de bo catalunya faci una campanya similar a la de madrit
— abel cobos (@Abcoal) November 18, 2020
- un gintonic amb gel i l'avi al cel
- salta't el confinament i propera parada enterrament
- mascareta mal posada i l'àvia sepultada
si bailas safaera tu abuela a la caja de madera
— antonio gilipollas caraculo (@manezzzzzzz) November 18, 2020
— C. Gargola (@Whitenesh) November 18, 2020
per voler fer el seixanta-nou la iaia ja no es mou
— pol (@shitpolsting) November 19, 2020
esto ya es pasarse pic.twitter.com/DKadVNeTjl
— adolfo ✨ (@GeraniosBlancos) November 18, 2020

