Els EUA i l'OTAN responen per escrit les peticions de Rússia amb un "camí diplomàtic seriós"
Per ACN
Publicat el 27 de gener 2022

Aquest dimecres el secretari d'estat dels Estats Units, Antony Blinken, ha confirmat que tant Washington com l'OTAN han entregat a Rússia documents per intentar solucionar la crisi amb Ucraïna. Blinken ha assegurat que els documents entregats a Vladímir Putin ofereixen una oportunitat al diàleg, obren un "camí diplomàtic seriós" per parlar amb Moscou i es donen "idees per avançar en la seguretat col·lectiva".

Des de finals de desembre, el Kremlin exigeix a l'OTAN que aturi la seva expansió cap a l'est d'Europa i vol garanties que Ucraïna no entrarà a l’aliança atlàntica, però des de fa dues setmanes els EUA i l’OTAN ja van avisar que no negociaran un vet d’aquest tipus.

Els Estats Units confien en la via diplomàtica, no obstant això, estan preparats per a qualsevol escenari de defensa, afirma Blinken. En aquest sentit, ha recordat que tenen soldats preparats i ha reiterat l'amenaça de sancions contra Rússia que suposarien "un cost significatiu" per a la seva economia.

L'Organització del Tractat de l'Atlàntic Nord també aposta per una "solució política" del conflicte, ha assegurat el secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, en una roda de premsa a Brussel·les, tot i que s'estan preparant per al pitjor. 


“Mentre treballem per una bona solució per la desescalada, també ens estem preparant per al pitjor”, ha advertit Stoltenberg.


Els EUA i l’OTAN mantenen converses diplomàtiques des de fa setmanes amb Rússia sense èxit. El Kremlin té més de 100.000 soldats a la frontera amb Ucraïna, mentre que l’OTAN està reforçant el seu desplegament militar al flanc oriental d’Europa, especialment al Mar Negre i al Mar Bàltic.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —