I tu, culer, llueixes al Camp Nou? - Diari de Barcelona


La façana del Camp Nou llueix nova imatge després que aquest divendres s'hagi revelat un mural amb les instantànies compartides per afeccionats de tot el món amb les quals s'ha compost una imatge de Leo Messi, Gerard Piqué, Frenkie De Jong, Marc-André Ter Stegen i Antoine Griezmann com a protagonistes.
Es tracta d'una iniciativa del club i del seu principal patrocinador, Rakuten. El mosaic està format per un vinil gegant de 47,7 metres d'ample i 9,6 metres d'altura i la façana s'ha creat com a agraïment als afeccionats pel suport que han donat a l'equip en una situació de pandèmia.
La iniciativa, batejada com 'The Big Picture', es va llançar el passat 20 de juliol, quan el Barça i Rakuten van convidar a tots els afeccionats culers a compartir a través d'una pàgina web creada per a la campanya, una fotografia on animaven a l'equip amb l'objectiu de crear aquest foto-mosaic únic.
Realitat augmentada
Els seguidors podran trobar la composició final a través de l'enllaç creat per a l'ocasió, mentre que aquells que hagin participat en la campanya podran localitzar la seva imatge dins del foto-mosaic, a través d'un adreça d'internet enviada a cada participant.
A més, a través d'un sistema de realitat augmentada, els afeccionats que tinguin l'oportunitat de visitar les instal·lacions del Camp Nou podran localitzar exactament on es troba la seva foto a través del seu telèfon intel·ligent. Els visitants, podran utilitzar el seu telèfon per a escanejar un codi QR que trobaran en un tòtem situat en la zona de l'esplanada, i utilitzar aquesta tecnologia de realitat augmentada per a trobar la seva foto escanejant la façana amb la seva pantalla del mòbil.
Es dóna la circumstància que el Camp Nou, incloent el Museu, la Barça Store i l'Oficina d'Atenció al Barcelonisa, així com l'entrada i la zona exterior, estan oberts al públic, malgrat que els partits es disputen a porta tancada per la COVID-19.


