L'equip del Giving Tuesday de Turquia, aquest cap de setmana a la cursa benèfica més gran del país
Publicat el 09 de novembre 2021

El Giving Tuesday és un moviment global de solidaritat que fomenta la cultura de la cooperació i la col·laboració de les persones a través de les donacions i el voluntariat a favor de centenars d’organitzacions de diverses causes.

El projecte celebra la seva setena edició aquest 30 de novembre, tot just després del Black Friday (26/11) i el Cyber Monday (29/11), amb l’objectiu de dedicar un dia per donar a tothom, siguin aliments, diners, temps o objectes de segona mà. Aquest any continuarà sent també una crida a la solidaritat, a l’ajuda mútua entre els ciutadans i al consum responsable i de proximitat.


Una dècada de vida

La idea del Giving Tuesday va sorgir de l'ONG 92Y Street de Nova York, dedicada durant més de 100 anys a les obres socials, i de la Fundació de les Nacions Unides, que ha aportat la seva experiència en l'estratègia i la difusió de projectes solidaris.

El 2012 es va crear als Estats Units el moviment com a alternativa als dies previs, coneguts com Black Friday i Cyber Monday, que promouen les compres abans de Nadal. En la primera edició, milers d'organitzacions i persones es van unir per col·laborar en accions solidàries.

El Giving Tuesday va arribar per primera vegada a Espanya el 2015, aconseguint un total de 405.000 euros destinats a més de 260 projectes socials, i 982 persones van donar sang per primera vegada. Any rere any, els resultats han anat creixent i el 2019 es van recaptar 726.301 euros destinats a més de 300 projectes socials.


Aquests són alguns dels projectes on els voluntaris poden participar

L’any passat, en període de pandèmia, es van aconseguir donacions per un import de 496.795 euros en un sol dia a favor de 297 projectes de diverses fundacions, especialment les dedicades a la infància, l'exclusió social o la recerca.

Valores & Marketing, co-responsable

Valores & Marketing i Zohar són les empreses organitzadores del moviment a Espanya. L'empresa de consultoria i màrqueting, que fa 25 anys que promou l'impacte social, va creure convenient posar-se al capdavant per començar a donar a conèixer el Giving Tuesday a escala nacional. Des de Valores s'encarreguen de la comunicació i difusió del projecte i es busquen grans donants i col·laboradors que hi donin suport.


Juan Mezo: "La intenció del Giving Tuesday és la de posar consciència en què s'ha de ser solidaris tot l'any"


La majoria dels seus clients són fundacions o fundacions d'empreses. Fan gairebé totes les fases dels projectes que els encarreguen, des de la part creativa de les pluges d'idees per impulsar i inventar-se un nou projecte social o de voluntariat, fins a idear el pla de màrqueting o crear contingut per a la difusió (xarxes socials o també físic), detallen des de la companyia.

Juan Mezo, soci director de l'empresa, explica quina és la finalitat: "La màgia del moviment Giving Tuesday resideix en el fet que és un moviment global, i que totes les organitzacions i persones ens unim un mateix dia per celebrar la solidaritat i comuniquem alhora un mateix missatge: dona".

"Donar es pot fer en forma de temps (voluntariat), roba, aliments, donacions econòmiques o qualsevol altra forma de solidaritat. Se celebra un dia amb la intenció de posar consciència en què s'ha de ser solidaris tot l'any", sosté Mezo.

Presència a més de 80 països

En l’actualitat, el Giving Tuesday està present a més de 80 països i compta amb més de 60 projectes. Qualsevol persona, família, fundació, organització social, institució pública, escola, universitat o empresa, veí, botiga i restaurant del barri pot participar a través dels projectes de la plataforma que es mostren al web.

L’usuari, alhora, pot participar en diferents projectes, crear-ne un posant en marxa una acció solidària pròpia, participar en esdeveniments solidaris d’altres empreses o enviar una història perquè sigui publicada al blog.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —