Quiosc Good News
Per EFE
Publicat el 12 d’octubre 2020

GoodNews és el nou nom del quiosc ubicat al número 407 de l'Avinguda Diagonal de Barcelona, que ha reobert transformat fa tot just dues setmanes i que, a través de "generar bon rotllo", busca convertir- en un punt de trobada al barri i també reflotar les vendes de diaris i revistes. Jan Barthe Cuatrecasas, un dels cinc fundadors de GoodNews, afirma que el nou quiosc ha tingut "una enorme acollida al barri", i que no només ha aconseguit atraure un públic jove, poc freqüent en un establiment d'aquest tipus, sinó que, a més, "ha doblat la venda de diaris i revistes respecte a l'any anterior".

GoodNews és un quiosc amb una estètica diferent, basada en dissenys típics dels països nòrdics i que funciona segons un nou "concepte" que respon a la idea de "generar una experiència al voltant del quiosc que acompanyi la compra de revistes i diaris". La idea parteix de la pregunta "Què ens ve de gust llegir?", de manera que el quiosc incorpora la venda de cafè i altres productes com sucs o aperitius, que, segons explica Barthe, són d'elaboració sostenible, orgànics i de proximitat". Aquests productes complementen les publicacions, que inclouen tots els diaris nacionals, premsa internacional i revistes econòmiques, de cor, de cuina o de viatges, tant convencionals com més especialitzades.

Anar al quiosc per fer barri

La iniciativa de GoodNews està impulsada per cinc joves amics que durant la desescalada després del confinament van adquirir l'hàbit d'anar al quiosc com una excusa per prendre l'aire i comentar les notícies, i llavors van ser conscients de la importància que el quiosc suposava per al barri. Així, van decidir comprar al quiosc, que per la seva ubicació en una zona comercial i propera tant a oficines com a habitatges van considerar ideal per la seva empresa. "El quiosquer gairebé es va posar a plorar de la felicitat perquè mai hauria imaginat que vindrien nois joves a comprar-li un quiosc enmig de la pandèmia", relata Barthe.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

La bibliothèque de GoodNews. Cada semana nuevos libros y magazines nacionales e internacionales!

A post shared by GOOD NEWS (@good_news_co) on


​​​​​​​El seu principal objectiu es va convertir en "reconnectar al quiosc amb la gent de barri i que persones de totes les edats el tornessin a considerar important i no el veiessin com una cosa del segle XX", subratlla Barthe. No obstant això, també explica que volien fer més partícips els consumidors i aconseguir que el quiosc "estigués viu", un objectiu per al qual han llançat un "programa de promocions solidàries". D'aquesta manera, si en arribar al quiosc expliques una bona notícia, et regalen una revista, i si arribes amb bicicleta, t'apliquen un 50% de descompte en tots els productes per fomentar la mobilitat sostenible. 

El projecte és una de les iniciatives més recents en la ciutat, encara que no l'única, per intentar rescatar un negoci en decadència a tot Europa. L'Agrupació Nacional de Venedors de Publicacions (ANVP) recentment va llançar una campanya en defensa dels quioscos tradicionals en què alerta que els punts de venda per cada 100.000 habitants es va reduir a Espanya de 57 a 44 entre 2010 i 2018. Barthe recorda que "el quiosc té més de 150 anys d'història" i no desapareixerà, però creu que necessita una renovació, i explica que, després d'obrir GoodNews, han rebut moltes sol·licituds per part de quiosquers per obrir una franquícia i també peticions de ciutadans perquè transformin quioscs en altres barris i ciutats.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —