L'Heliogàbal, al límit del tancament: "Ens estan ofegant" - Diari de Barcelona


L'Heliogàbal celebra el seu vint-i-cinquè aniversari al "límit". Fa cinc anys, la sala del barri de Gràcia va iniciar una reforma del local per poder acollir-se a la nova ordenança dels espais de cultura viva de la ciutat. La inversió estava vinculada a uns ajuts per part de l'Ajuntament de Barcelona d'un 75% de l'import. De moment, només n'han abonat el 30%.
"Ens està ofegant", alerta el director de l'espai, Albert Pijuan. A aquest fet s'hi suma la limitació de l'horari d'obertura fixat en l'ordenança, que obliga a acabar els concerts a les onze de la nit, i les restriccions d'aforament per la pandèmia. Davant aquesta situació, Pijuan ha reclamat a l'Ajuntament de Barcelona que "compleixi" i revisi la limitació horària de l'ordenança.
La jornada de celebració dels 25 anys de la sala ha començat a les dotze del migdia amb les actuacions del DJ Arnau Sabaté i Mishima. A la tarda han reobert les portes dels Jardins de la Sedeta i hi han actuat Rigoberta Bandini, Brigitte Laverne i Hidrogenesse.


