Ibèria transforma un A330 de passatgers en un avió de càrrega per adaptar-se al mercat - Diari de Barcelona

TRANSPORT AERI
Ibèria transforma un A330 de passatgers en un avió de càrrega per adaptar-se al mercat
La companyia espera un increment del transport de mercaderies en els propers mesos. A partir de novembre, operarà fins a quatre vols setmanals entre Madrid i Los Angeles
Ibèria ha transformat un avió de passatgers Airbus A330/300 en una aeronau de càrrega per adaptar-se al mercat, on s'espera un increment del trànsit de mercaderies en els propers mesos, i amb el qual operarà en novembre fins a quatre vols setmanals entre Madrid i Los Angeles.
La companyia ha assenyalat en un comunicat que, a més dels vols ja programats a la ciutat californiana, està avaluant altres destinacions per aquest primer avió de la seva flota transformat en aeronau de càrrega: principalment la Xina i diversos aeroports d'Amèrica del Nord i Amèrica Llatina.
En les circumstàncies actuals, "hem d'adaptar-nos millor que mai a allò que demandi el mercat i aquesta operació ens permetrà una major diversificació de les nostres fonts d'ingressos i continuar generant activitat per als nostres empleats", ha afirmat la directora comercial d'Ibèria, María Jesús López Solás.
Ibèria ha recordat que, durant els primers mesos de la pandèmia de Covid-19, va dedicar la seva activitat gairebé en exclusiva als vols de repatriació i de transport de càrrega sanitària, en un moment en què era urgent el proveïment d'aquests materials, experiència que "li serveix ara per adaptar-se a la nova situació del mercat i aprofitar totes les oportunitats".
IAG Cargo, responsable de la comercialització de la càrrega per a tot el grup IAG, al qual pertany Ibèria, incorporarà aquest avió a una àmplia xarxa internacional que abasta més de 350 destinacions.
A aquest primer avió transformat en aeronau de càrrega, que ha coïncidit amb altres tasques de manteniment als hangars de La Muñoza a Madrid, se l'han retirat totes les butaques de les cabines turista i turista Premium, l'habitacle per al descans de les tripulacions de cabina i els panells separadors per disposar de més espai en cabina.
A més, s'han instal·lat 33 posicions de càrrega al sòl, en els quals es col·locarà la mercaderia amb xarxes ancorades als raïls on abans anaven instal·lades les butaques.
Aquesta configuració, duta a terme per les àrees d'enginyeria i manteniment d'Ibèria, seguint les instruccions d'Airbus, i que ha requerit l'aprovació de l'Agència Espanyola de Seguretat Aèria (AESA), permet portar uns 105 metres cúbics o 18.000 quilos de càrrega en cabina addicionals a la capacitat de les bodegues.

