L'impost al turisme, per portar més turistes - Diari de Barcelona
ERA POST-COVID
L'impost al turisme, per portar més turistes
L'Ajuntament destinarà 3M€ de l'impost als establiments turístics a promocionar Barcelona com a ciutat segura i a diversificar-ne els atractius

L'Ajuntament de Barcelona ha acordat destinar 2,9 milions d'euros procedents de l'Impost sobre les Estades en Establiments Turístics (IEET) a la promoció turística de la ciutat, el desenvolupament de el teixit empresarial i l'incentiu del consum local.
El consistori ha informat avui en un comunicat que amb aquesta partida es finançaran els circuits i protocols per ser una ciutat segura després de la desescalada per la Covid-19, així com la innovació turística.
Entre els projectes que se subvencionaran figuren el de Compromís de Sostenibilitat Turística Barcelona Biosphere, el Business With Social Value o Impulsem el que Fas, de Barcelona Activa.
També es finançaran accions de promoció del consum en mercats municipals o en comerços de la ciutat en la propera campanya de Nadal, així com actuacions de promoció internacional dirigides a la captació d'inversions, esdeveniments, congressos i al posicionament de Barcelona com a Capitalitat Mundial per a la alimentació Sostenible 2021.
L'ajuntament anuncia també un paquet de suport per reactivar les indústries culturals i creatives, que, diu, "han de contribuir a la diversificació dels atractius de Barcelona com a destinació turística".
El regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, afirma en el comunicat que "la prioritat d'aquests projectes és posar l'impost turístic al servei de la reactivació econòmica, especialment en suport a un sector com el de l'turisme, que és un dels més afectats per la crisi la Covid-19 i que genera un volum important d'ocupació a la ciutat".
Els projectes que es finançaran, explica Marcé, "tenen com a primera prioritat articular i projectar-nos com a ciutat i destinació turística segura en l'era post-Covid".

