30% més d'incidències homòfobes anotades per l'Observatori contra l'Homofòbia
Per EFE
Publicat el 10 de desembre 2020

L'Observatori Contra l'Homofòbia (OCH) ha anunciat aquest dijous que ha recollit un 30% més d'incidències per discriminacions o violències homòfobes durant aquest any, en comparació amb el curs passat.

En una concentració a la superilla del barri de Sant Antoni de Barcelona, l'entitat ha informat que ha registrat 184 agressions i discriminacions cap al col·lectiu LGBTI, fet que suposa un important augment d'aquestes fòbies.

El president de l'OCH, Eugeni Rodríguez, ha denunciat que "la situació ha arribat a un punt insostenible" i ha cridat a la col·laboració entre l'Observatori i les administracions públiques, per tal de garantir els drets de les persones.

Així mateix, ha intervingut el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, que ha donat suport a la disposició de Rodríguez.

Per la seva banda, l'advocada penalista de l'OCH, Laia Serra, ha destacat la necessitat de reunir dades sobre els incidents amb la participació dels testimonis, cosa que ara mateix no estan practicant les administracions.

En el marc del 12è aniversari de l'Observatori, l'organització també ha iniciat una campanya de micromecenatge per recaptar fons que costegen la defensa de les víctimes d'agressions.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —