Itàlia vol renéixer amb una flor - Diari de Barcelona

Una gran flor a cada plaça. Així vol simbolitzar Itàlia que el país reneix amb la campanya de vacunació contra la covid-19, que començarà a mitjans de gener. Dissenyats per l'arquitecte Stefano Boeri, es bastiran pavellons que duran aquesta flor com a logotip per indicar l'indret de vacunació en centenars de places de tot el país.
En la roda de premsa de presentació de la campanya, el comissari extraordinari nomenat pel Govern per gestionar l'emergència, Domenico Arcuri, i el famós arquitecte han explicat que s'instal·laran "300 punts d'administració de vacunes i que arribaran a 1.500 en els períodes de major afluència".
Arcuri ha avançat, a més, que es recluten 3.000 metges per a l'administració de vacunes i que, si es compleixen els terminis, al setembre s'hauran vacunat fins a 60 milions d'italians, gairebé el total de la població. Inicialment s'involucrarà a 1,8 milions d'italians, en concret als ancians de les residències de majors i al personal sanitari, va assenyalar.
La campanya de comunicació de la vacunació durà el títol d'Itàlia reneix amb una flor i estarà representada amb la prímula, la primera flor que neix a la primavera "Serà una manera de convidar tots els italians a vacunar-se", ha dit Arcuri.
La campanya de comunicació per convidar els italians a vacunar-se, a més d'anuncis a la ràdio, televisió, llocs web i xarxes socials, també inclou la creació de columnes d'informació davant d'hospitals, parcs, oficines públiques i escoles.
"Amb la imatge d'una flor primaveral, volíem crear una arquitectura que transmetés un símbol de serenitat i regeneració. Vacunar-se serà un acte de responsabilitat cívica, amor pels altres i el redescobriment de la vida. Si aquest virus ens ha tancat en hospitals i domicilis, la vacuna ens tornarà a posar en contacte amb la vida i la naturalesa que ens envolta", va expressar Boeri, que ha treballat gratuïtament per a aquest projecte.

