- vídeos -
Josep Carreras en el vídeo de la campanya de Plataforma per la Llengua
Per Redacció
Publicat el 04 de desembre 2023

El tenor Josep Carreras entra en escena en la campanya per demanar l'oficialitat del català a la Unió Europea. En el marc de la campanya «Say Yes» de Plataforma per la Llengua, l'antic component d'Els Tres Tenors es dirigeix a la primera ministra italiana, Giorgia Meloni, per demanar que Itàlia no veti el català a la UE.

Carreras, que s'expressa en italià, recorda que la primera traducció de la Divina Comèdia en vers va ser a la llengua catalana, i ho posa d'exemple per expressar la "llarga, íntima i innegable història compartida" entre catalans i italians. Carreras demana finalment a Meloni que accepti "una llengua germana de l'italià" a la família de llengües oficials de la UE.

El vídeo arriba poc després d'una picabaralla entre el ministre d'Assumptes Exteriors italià, Antonio Tajani, amb el govern de Pedro Sánchez.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
- vídeos -
— El més vist —