La Junta Electoral de Barcelona ha rebut unes 10.000 excuses - Diari de Barcelona

La Junta Electoral de Zona de Barcelona ha rebut unes 10.000 excuses per no anar a les meses electorals i té pendent de resoldre'n entre unes 2.000 i unes 3.000, segons ha explicat el president d'aquesta JEZ, Santiago García. El jutge ha afirmat en declaracions a Ràdio 4 que encara reben excuses i que estan "constantment" resolent.
Tot i això, ha afirmat que es pot donar el cas que persones que les hagin presentat no rebin resposta abans de diumenge i si això passa s'hauran de presentar al col·legi electoral. García ha explicat que estan intentant "cribrar" aquelles que aparentment seran acceptades. Tot i això, s'ha mostrat "convençut" que les eleccions es podran fer "amb normalitat".
García ha explicat que fa 15 dies la previsió sobre el 14-F era "molt més negra del que es veu ara" i ha confiat que els comicis se celebraran sense problema. Ha reconegut, però, que han rebut més al·legacions de les que preveien, tot i saber que serien moltes més que en una comtessa normal. "Queden algunes per resoldre", ha reconegut, al mateix temps que ha previst que en continuaran rebent fins al mateix diumenge.
En aquest sentit, ha explicat que es pot donar la situació que arribi el dia de les eleccions i que hi hagi persones que han presentat excuses i no hagi rebut resposta. En aquests casos, ha afirmat que el silenci administratiu "seria negatiu" i la persona s'hauria de presentar al col·legi electoral. "S'està fent el possible i l'impossible per cribar sol·licituds i veure les que poden ser estimades i resoldre-les amb preferència", ha afegit.
?️ #14F | Santiago García recorda: "Si no has tingut resposta al teu recurs, t'has de presentar a la mesa electoral"@GemmaNierga @RTVECatalunya @radio4_rne pic.twitter.com/L146VarePh
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) February 12, 2021
La jornada es podria allargar
García ha assegurat també que no té la sensació que s'hagin produït errors a l'hora de rebutjar excuses i ha explicat que la JEZ de Barcelona ha estat assessorada per dos metges forenses. Sí que ha apuntat, però, que el volum de feina d'aquesta junta és superior que el d'altres pel volum de població que atén i, segons el seu parer, hauria de tenir una estructura més gran que altres.
D'altra banda, ha explicat que s'acostuma a "evitar" que les meses amb problemes es completin amb el primer que arriba a votar. Ha insistit que les meses han d'estar constituïdes "sí o sí" a les 10.00 hores i en les que no s'hagi pogut, la votació es faria al cap de les 48 hores. Ha considerat, però, "molt hipotètic" que no es puguin fer públics els resultats el diumenge a la nit.
Sí que ha obert la porta a què la jornada es tanqui més enllà de les 20.00 hores perquè s'hagi de recuperar el temps fet servir per resoldre incidències. Entre aquestes, ha explicat per exemple el temps que es pugui necessitar per traslladar una mesa que s'hagi organitzat a l'exterior si comença a ploure.
El jutge ha afirmat que la llei electoral actual, del 1985, està "una mica obsoleta", per exemple en no preveure el vot electrònic. D'altra banda, ha dit que des d'un punt de vista personal, no li sembla que una manifestació en contra de l'empresonament de Pablo Hasél "incideixi" en la campanya electoral.

