L’Ajuntament de Barcelona afirma que el nombre de casos positius de Covid-19 és similar al de principis de juny - Diari de Barcelona

A Barcelona, segons la regidora de Salut, Gemma Tarafa, el nombre de nous positius de Covid-19 és similar al de principis del mes passat. En concret, durant la primera setmana de juny hi va haver 63 positius a Barcelona; la segona, 140; la tercera, 84; i la quarta, 90. La setmana passada, primera de juliol, hi va haver 151 positius, i aquesta setmana es manté una mitjana de 20 o 25 casos diaris, és a dir, entre 140 i 170 casos nous per setmana.
Tot i això, Tarafa ha incidit en el fet que no s’han de barrejar dades. S’ha de distingir la informació que ens donen les diverses proves de detecció del virus: mentre que els positius per tests PCR indiquen les persones que tenen el virus en el moment de la prova, els positius per test serològic ràpid poden haver-lo passat setmanes abans. També cal tenir en compte els simples sospitosos, els quals no s’han sotmès a cap test i, per tant, no se'ls pot considerar infectats.

