Les sèries espanyoles engeguen motors i reprenen els rodatges - Diari de Barcelona

Televisió
Les sèries espanyoles engeguen motors i reprenen els rodatges
Algunes ficcions espanyoles tornen als seus respectius sets de rodatge sota estrictes protocols sanitaris
Ficcions espanyoles com 3Caminos, Amar es para siempre i La que se avecina tornen als seus respectius sets de rodatge, sota estrictes protocols sanitaris i amb un equip tècnic i artístic reduït al mínim imprescindible, després de confirmar-se aquest dilluns el pas de les últimes comunitats autònomes a la fase 1 de la desescalada.
3Caminos, la primera sèrie sobre el camí de Sant Jaume que produeixen Ficció Producció i Amazon Prime Video i patrocina la Xunta de Galícia, va iniciar el seu rodatge el passat 4 de febrer a Leyre (Navarra) amb la intenció de continuar, en les següents setmanes, el seu particular recorregut del famós Camí, parant en diverses comunitats autònomes de la zona nord d'Espanya com La Rioja, Castella i Lleó i Galícia.
No obstant això, l'equip de rodatge va veure com aquest quedava paralitzat com a mesura preventiva davant la pandèmia del coronavirus i no ha estat fins a aquest dilluns quan 3Caminos ha pogut, segons informen des d'Amazon Prime Video, reprendre els enregistraments i començar a rodar a Pamplona, on des d'aquest dilluns ja es troben en fase 2 de la desescalada decretada pel Govern espanyol.
Així mateix, la plataforma ha volgut aprofitar el comunicat per a anunciar la incorporació de l'actriu Cecilia Suárez (La casa de las flores) a la sèrie, unint-se així a un elenc principal format per Álex González, Verónica Echegui, Anna Schimrigk, Andrea Bosca i Alberto Jo Lee.
Una nueva peregrina procedente de México se une a nuestro Camino de Santiago: Cecilia Suárez. ‘3 Caminos’, próximamente en Prime Video. pic.twitter.com/Y0RTmBziV1
— Amazon Prime Video España (@PrimeVideoES) May 25, 2020
La progressiva desescalada i, concretament, el pas de la Comunitat de Madrid a la fase 1 ha permès, d'altra banda, que rodatges com el d' Amar es para siempre i La que se avecina es posin de nou en marxa per a acabar de gravar les temporades que ja tenien en marxa des d'inicis d'any.
Des de Diagonal TV, productora de la sèrie d'Antena 3 Amar es para siempre, confirmen que aquest dilluns s'han reprès els enregistraments de la vuitena temporada de la ficció amb un ritme pausat i complint totes les normes de seguretat per a evitar posar en risc a l'equip: "Estem anant a poc a poc, amb un ritme pausat, a mig gas i tantejant el terreny. Per descomptat, el primer són les mesures de seguretat i estem complint-les rigorosament perquè no hi hagi cap complicació".
A banda d'això, expliquen que, com a mesura de prevenció, l'equip tècnic i artístic s'ha reduït al mínim imprescindible i, fins i tot, hi ha gran part de l'equip tècnic -membres del departament de guió i edició- treballant encara des de casa: "Hem reduït l'equip. Tenim els actors justos i hem tractat de tenir aquí als imprescindibles per a poder començar".
D'altra banda, la sèrie La que se avecina, també ha pogut tornar al seu set de rodatge per a completar els vuit últims episodis de la temporada 12, la primera part de la qual serà estrenada a Amazon Prime Vídeo el pròxim 29 de maig.
No lo decimos nosotros, lo dice su creador. El 29 de mayo estrenamos en exclusiva la temporada 12 de 'La Que Se Avecina'. https://t.co/SBe2v4FG9x
— Amazon Prime Video España (@PrimeVideoES) May 21, 2020

