'Luca', el viatge de Pixar a la ribera italiana - Diari de Barcelona

L'estudi Pixar ha anunciat que la seva pròxima pel·lícula d'animació portarà per títol Luca, es desenvoluparà a la Ribera italiana i arribarà als cinemes el juny del 2021. El director de la cinta serà l'italià Enrico Casarosa, nominat a l'Óscar pel curtmetratge d'animació La Lluna.
“És una història profundament personal per a mi, no sols per desenvolupar-se a la Ribera italiana, on vaig créixer, sinó també perquè al cor d'aquesta pel·lícula es troba una celebració de l'amistat”, ha indicat el realitzador en un comunicat.
Meet “Luca.” Directed by Enrico Casarosa & produced by Andrea Warren, our all-new film will introduce a boy named Luca as he experiences an unforgettable summer in a seaside town on the Italian Riviera. “Luca” opens in theaters summer 2021. pic.twitter.com/orlIxzqXnB
— Pixar (@Pixar) July 30, 2020
“Les amistats infantils sovint marquen el camí de qui volem ser i els protagonistes de la nostra història són aquests llaços”, afegeix el cineasta, que promet una cinta amb “la bellesa i l'encant” d'aquest fastuós paratge i una “aventura estiuenca inoblidable” que canviarà per complet en Luca, el protagonista.
La cinta girarà entorn d'aquest jove que passa un estiu replet d'aventures amb un amic al qual acaba de conèixer, encara que un fosc secret sobre la veritable identitat d'aquest (es tracta, en realitat, d'un monstre marí arribat d'un món subaqüàtic) amenaça amb trencar aquesta amistat.
Abans, l'educació de l'ànima
Abans de l'arribada de Luca als cinemes, l'estudi té pendent l'estrena de Soul el pròxim 20 de novembre. Un títol originalment previst per al juny però posposat per la pandèmia del coronavirus.
A Soul, un músic de Nova York (amb la veu de Jamie Foxx en la versió original) viatjarà per accident fins al lloc on s'eduquen les ànimes dels éssers humans, que Pixar ha imaginat com a simpàtics personatges en miniatura.
L'estudi va llançar Onward poc abans que la pandèmia obligués a tancar els cinemes de tot el món. La pel·lícula va ingressar 100 milions de dòlars en la taquilla mundial en tot just dues setmanes, abans de llançar-la anticipadament per a lloguer en plataformes digitals.

