Manifest alliberament Hasél
Per EFE
Publicat el 09 de febrer 2021

Més de 200 artistes, entre ells Pedro Almodóvar, Joan Manuel Serrat, Javier Bardem, Fernando Trueba o Vetusta Morla, han signat un manifest en el qual reclamen l'alliberament del raper Pablo Hasél, condemnat a presó per enaltiment del terrorisme i injúries a la Corona.

"L'estat espanyol ha passat a encapçalar la llista de països que més artistes ha represaliat pel contingut de les seves cançons", denuncia l'escrit remès a Efe, que "equipara" la situació de les llibertats en aquest país després de l'empresonament del músic "amb països com Turquia o el Marroc".

Els actors Alberto San Juan, Antonio de la Torre, Luis Tosar, Paco León, Aitana Sánchez Gijón, Emma Suárez o Javier Gutiérrez són altres dels noms que subscriuen aquest escrit que adverteix sobre l'"espasa de Dàmocles que penja sobre el cap de tots els personatges públics" que gosin "criticar públicament l'actuació d'alguna de les actuacions de l'Estat".

"Som conscients que, si deixem que el Pablo sigui empresonat, demà poden anar a per qualsevol de nosaltres, així fins a aconseguir fer callar qualsevol sospir dissident", subratlla el comunicat signat així mateix per músics com Santiago Auserón, Coque Malla, Ismael Serrano, Pedro Guerra o els membres de Def Con Dos.

L'escrit "exigeix", per tot això, la llibertat de Hasél, "així com que s'expulsin del Codi Penal aquests tipus de delictes que no fan sinó retallar el dret, no solament de llibertat d'expressió, sinó de llibertat ideològica i artística".

Entre l'ampli nombre de rapers que donen suport al seu company, a més de Rayden, Tote King, Frank T o Ayax i Prok, hi figura també Valtònyc, qui espera en aquests moments la decisió de la justícia belga sobre la seva possible extradició a Espanya, reclamat precisament per un delicte d'injúries a la Corona.

La llarga llista de signants inclou així mateix a directors de cinema com Montxo Armendáriz i Isaki Lacuesta, el periodista Javier Gallego o l'il·lustrador i historietista Javier Royo.

La pena per Hasél, ratificada pel Tribunal Suprem, se suma a anteriors condemnes al raper, com la imposada el 2014 també per l'Audiència Nacional a dos anys de presó per enaltiment del terrorisme a causa d'algunes lletres de les seves cançons sobre els GRAPO, ETA o Terra Lliure, si bé aquesta pena va ser llavors suspesa pel tribunal. 

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —