Activision
Per EFE
Publicat el 19 de gener 2022

Microsoft ha anunciat aquest dimarts l'adquisició d'Activision Blizzard per 68.700 milions de dòlars. És una de les empreses de videojocs més grans del món, i la responsable de coneguts títols com ara "Warcraft", "Call of Duty" o "Candy Crush". En un comunicat, el gegant tecnològic ha dit que la compra la convertirà en la tercera companyia més gran del sector del videojoc, darrere de Tencent i Sony. L'operació es pagarà en efectiu i està previst que es completi enguany, una vegada rebuda l'aprovació dels reguladors.

Aquesta serà la major adquisició de la història de Microsoft, superant de lluny els més de 26.000 milions de dòlars que va pagar el 2016 per aconseguir LinkedIn. El moviment suposa, entre altres coses, una important aposta de l'empresa pel desenvolupament del metavers, tal i com estan fent altres tecnològiques com Facebook.

"Els videojocs són avui la categoria d'entreteniment més dinàmica i emocionant en totes les plataformes, i tindran un paper clau en el desenvolupament de les plataformes del metavers", ha explicat a la nota el president i conseller delegat de Microsoft, Satya Nadella.

Activision, en els últims mesos, s'ha vist implicada en polèmiques per suposats casos d'assetjament, tant sexual com laboral, per part d'executius de la companyia. Ara com ara, Microsoft ha dit que l'actual conseller delegat, Bobby Kotick, seguirà al capdavant. L'empresa ha explicat que una vegada es tanqui la fusió, el negoci d'Activision Blizzard quedarà sota la direcció del cap de Microsoft Gaming, Phil Spencer.


Al llarg dels últims mesos, les accions d'Activision havien caigut a la borsa, sobretot després que les autoritats de Califòrnia presentessin una demanda en contra seva arran de les acusacions d'assetjament i denunciessin una cultura laboral problemàtica a la firma.

Activision disposa d'algunes de les franquícies més grans del món del videojoc com ara "Halo", "Warcraft", "Diablo", "Overwatch", "Call of Duty", o populars joc de mòbil com "Candy Crush", en els quals Microsoft veu una gran oportunitat de creixement.

A més, la compra donarà accés a la tecnològica als 400 milions de persones que juguen cada mes als jocs d'Activision Blizzard, que se sumaran al seu servei de subscripció Game Pass.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —