Maroto després de presentar la denúncia: "Cal anar a les urnes a frenar la ultradreta" - Diari de Barcelona

La ministra d'Indústria, Reyes Maroto, ha presentat aquest dilluns una denúncia a la comissaria del Congrés dels Diputats per l'amenaça que ha rebut per mitjà d'un sobre amb una navalla ensangonada. En declaracions als mitjans, Maroto ha demanat "a tots els que defensen la democràcia que uneixin la seva per dir alt i clar que l'odi i les amenaces no ens faran callar, perquè Espanya necessita reforçar-ne la democràcia i defensar les persones que entenen que la política està al servei de la gent". "Caldrà anar a les urnes a frenar la ultradreta, a dir que ja n'hi ha prou, perquè s'han passat de la ratlla", ha sentenciat.
La denúncia exposa que ha rebut un sobre amb una navalla amb taques vermelles i una carta amb lletra il·legible. A dins hi havia una caràtula de CD de la pel·lícula When estrangers marry i captures de pantalla de Whatsapp de l'usuari Milan Slovaco. Al sobre hi ha el nom real d'un remitent a una direcció de El Escorial, a Madrid, però interior ha demanat que no es difongui.
La carta va arribar al Ministeri el divendres, però no ha estat oberta fins a aquest dilluns. La ministra ha afirmat que contràriament al que es pot desprendre del discurs de Vox, les amenaces són "serioses" i "ningú s'està inventant res". "Després del que hem viscut a les tres cartes anteriors, em toca a mi, i em preocupa que es posi el focus a la meva persona, que no representa més que algú que defensa que es pot treballar per Madrid", ha dit. Ha admès que sent "una mica de por" perquè veu com "amenacen la seva vida", però ha apuntat que fer política és "donar la cara".
El remitent, identificat
La Policia Nacional ha presentat una denúncia als jutjats contra el suposat autor de la carta amenaçant contra la ministra d'Indústria, Reyes Maroto, amb una navalla ensangonada a l'interior, segons informa el Ministeri de l'Interior. Es tracta d'un veí de la localitat madrilenya de El Escorial el nom i la direcció del qual constaven al remitent i que segons La Sexta té greus problemes de salut mental i ha estat diagnosticat d'esquizofrènia.
El sobre va arribar al Ministeri d'Indústria el passat divendres, però no l'han obert fins a aquest dilluns. Juntament a la navalla hi havia una caràtula de CD de la pel·lícula When estrangers marry i còpies de converses de Whatsapp. El cas podria no tenir relació amb les amenaces a Pablo Iglesias, Fernando Grande-Marlaska i María Gámez.

