Netflix aposta per produccions locals per liderar mercat, segons un estudi de la UOC
Per EFE
Publicat el 27 d’abril 2021

Netflix ha apostat per un model que combina les grans pel·lícules amb produccions locals per seguir liderant el mercat de les plataformes d'‘streaming’, plantejant una estratègia "molt més diversa i global del que inicialment aparentava”, segons un estudi de la Universitat Oberta de Catalunya.

La recerca, publicada en la revista Communciation & Society, analitza els sistemes que ha seguit la plataforma d'entreteniment nord-americà en els últims anys en relació amb els seus llargmetratges originals per convertir-se en líder de la distribució de continguts audiovisuals sota demanda.

Segons els autors de l'estudi, Antoni Roig, Judith Clares i Jordi Sánchez, aquesta estratègia està basada en “la conjunció de mètodes com l'estrena en sala, la presència en festivals de cinema, petits experiments basats en l'assaig-error i la producció local als països que disposen del servei”.

La investigadora Clares ha ressaltat el paper de la producció pròpia com a “essencial per poder oferir contingut nou i original”.

L'estudi indica que l'estratègia de participar en festivals internacionals hauria servit per “legitimar les seves produccions audiovisuals com a peces culturals d'alta qualitat i no únicament com a cinema de consum ràpid”, una estratègia fructífera en el cas de la pel·lícula guardonada amb tres estatuetes dels Óscar, Roma.

D'altra banda, l'estudi apunta a l'augment en la inversió de Netflix en la producció i la distribució de pel·lícules originals per “oferir llargmetratges inèdits als seus subscriptors i diferenciar-se d'altres plataformes del sector”.

“Les pel·lícules de parla no anglesa, encara que minoritàries, són cada vegada més significatives, i en 2018 ja representaven el 35% del total”, han assenyalat els autors de l'estudi, la qual cosa ajuda Netflix a presentar-se “com una marca global-local”.

D'aquesta forma, la plataforma combina grans produccions dirigides al públic massiu i produccions dirigides a públics especialitzats amb cinema de culte, independent o de terror per oferir un contingut que la situï com a líder al mercat de les plataformes d''streaming'.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —