Neus Ballús i Judith Colell es perfilen com a candidates a presidir l'Acadèmia del Cinema Català
Per ACN
Publicat el 03 de maig 2021

Les directores i guionistes Neus Ballús i Judith Colell es perfilen com a candidates a presidir l'Acadèmia del Cinema Català, segons ha pogut saber l'ACN de diverses fonts. Malgrat això, les cineastes han evitat, per ara, confirmar-ho oficialment.

Els noms s'han conegut el dia que la Junta Directiva de l'entitat celebra l'Assemblea General, que haurà d'iniciar el procés per convocar les eleccions i designar una junta electoral. La campanya serà de 15 dies i els comicis es preveu que se celebrin al mes de juny. A la cursa per prendre el relleu d'Isona Passola al capdavant de l'entitat, s'hi podrien afegir encara nous noms. 

La presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català, Isona Passola, es va acomiadar de la institució en els darrers Premis Gaudí reiterant la crida a destinar més pressupost al cinema català. Una vegada més, Passola va lamentar que les xifres per fer pel·lícules catalanes són "misèrrimes" i que hi ha hagut una presència de films en català més baixa que mai. "Ens agrada rodar amb totes les llengües, però tenim el dret de rodar en català", va apuntar, alhora que emplaçava el futur nou Govern a "ser valent i resoldre el problema", destinant més pressupost i fent que TV3 segueixi produint ficció.  

Després de vuit anys al capdavant de l'Acadèmia, Passola ara ja presidenta de l'Ateneu Barcelonès— es va mostrar "molt feliç" i va agrair l'acompanyament de les dues juntes que li han fet costat. Alhora, va reivindicar el seu llegat, en què han creat estudis, han fet contactes professionals i han impulsat el cicle Gaudí, que ja ha arribat a 107 poblacions.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —