Els nous quioscos de cafè i sucs, expedientats per l’Ajuntament de Barcelona - Diari de Barcelona


Arran del confinament han nascut noves empreses, com és el cas de Good News i News and Coffe, que tenen per objectiu reinventar els quioscos de premsa tradicionals davant l’evident caiguda de la venda en paper. El seu projecte busca apropar els joves en l'actualitat d’una manera més “acollidora”: redissenyant quioscos i posant a la venda sucs, cafès i snacks envasats, a més de premsa.
Però això, actualment, és il·legal: la normativa de l'Ajuntament de Barcelona prohibeix modificar l’estructura dels quioscos i tampoc permet vendre cafè i sucs, tal com fan ambdues empreses. A més, obliga a destinar un 80% de la superfície a la venda de diaris i revistes.
Tant Good News com News and Coffee tenen obert un expedient administratiu i el consistori els ha demanat “que compleixin el plec restituint la integritat del local i que retirin la venda de productes no autoritzats”.
Tot i això, des de Good News neguen que estiguin expedientats i no han volgut fer declaracions al respecte. L’Ajuntament de Barcelona és qui té ara l'última paraula. Davant el poc futur de la venda de diaris en paper, el consistori té previst redactar una nova normativa més flexible, tal i com reclama l’Associació de Venedors de Premsa de Barcelona.


