L'app que et diu on comprar allò que veus en una sèrie - Diari de Barcelona

Veure productes que t'agradin en una pel·lícula i poder comprar-los just al moment serà possible aviat amb Waital, una aplicació mòbil que està desenvolupada per José Antonio García Pamplona, un enginyer de comunicacions i estudiant de l'Executive MBA en Negocis Digitals de la UOC.
Aquesta nova plataforma permetrà vincular marques i espectadors interessats en determinats productes: mentre miris la pel·lícula o la sèrie podràs veure informació sobre els productes que hi ha en la pantalla i tindràs l'opció de comprar-los o reservar-los. Des de rellotges, pantalons, hotels o cotxes. Com Shazam amb la música, l'aplicació "escolta" el que estàs veient i quan ho sincronitzes et diu quina marca és, quan val i si ho vols reservar o comprar. Gràcies a la intel·ligència artificial es podrà identificar el producte i obtenir-ne les dades corresponents.
Os presentamos @WaitalOfficial, uno de los proyectos finalistas del #SpinUOC2020. Con esta #app, el espectador de #cine podrá obtener información sobre los productos que aparecen en una película para comprarlos después. ⬇️ https://t.co/knfAt9bDBl#SpinUOC #HubbikUOC pic.twitter.com/HScjZpthMt
— UOC News (@UOCNews) August 25, 2020
Projecte finalista de l'SpinUOC
Es tracta d'un dels projectes finalistes de l'SpinUOC, un programa anual d'emprenedoria de la Universitat. La voluntat principal de García Pamplona era focalitzar els esforços per a un treball de final de màster perquè tingués una aplicació pràctica i poder-ho convertir en realitat. La idea però la va tenir fa uns anys mentre estudiava el doctorat d'Enginyeria multimèdia i no la va poder tirar endavant per manca de temps.
Waital es uno de los finalistas de la edición 2020 del programa SpinUOC de emprendimiento #waital #spinuoc2020 https://t.co/78NdAXFKVB
— Waital (@WaitalOfficial) June 3, 2020
García Pamplona ha assegurat en una entrevista a RAC1 que ara mateix són "capaços de reconèixer un 80% del que veiem en un màxim de 8 segons". El funcionament és a través d'una base de dades amb tots els productes i els enllaços corresponents.
Tenen pensat començar primer amb productes de moda i tecnologia, que són les més demandades, i després ampliar el catàleg. Pels que estiguessin descatalogats en buscarien de semblants. De moment, ho iniciaran amb les pel·lícules o sèries més vistes de les principals plataformes: com la 'Casa de Papel' i 'Élite' de Netflix.
Com és possible?
Aconseguir el buidatge de dades dels elements d'una pel·lícula que es poden comprar és possible gràcies a la combinació d'un sistema manual i un altre d'automàtic de reconeixement d'imatges, que permetrà indicar de manera detallada cada moment d'una pel·lícula en què apareix un element determinat. Realment, Waital és una aplicació que pot interessar a les marques que exposin els seus productes en pel·lícules perquè pot actuar d'enllaç entre aquestes i els consumidors potencials.
El projecte es presentarà l'1 d'octubre i serà disponible, de moment, per a Androd i iOS, i més endavant per a televisions digitals. A partir del prototip podran determinar quin és finançament necessari per fer funcionar el projecte i desitgen que pugui ser una realitat durant el primer semestre de l'any vinent i poder fer el salt cap a Europa. Al desembre, però, els agradaria tenir una primera versió de l'aplicació per poder-la llançar a col·lectius i analitzar el model de negoci, els gustos i hàbits de la gent i, a més, analitzar així si han d'ampliar l'equip o no.

