"Quedàvem com a mínim dues persones per anar a treballar": la redacció de Píkara conviu amb la por pels continus atacs de la ultradreta - Diari de Barcelona

La redacció de Bilbao de la revista feminista Pikara Magazine va patir dilluns diverses pintades masclistes a les seves finestres, que suposen ja el quart atac d’aquest tipus d'enguany. Segons han publicat a les seves xarxes socials, l’acte de vandalisme no només ha afectat la revista, sinó també l'antic local de Faktoria Lila, una plataforma de formació feminista impulsada per Irantzu Varela, que ara es troba al mateix lloc que la seu de la revista.
Alguns dels missatges que s’hi han pogut llegir són “la violència no té gènere” o “fora del nostre barri, charos”. Segons han explicat des de Pikara, es tracta del “nou insult masclista que pretén ser despectiu contra aquelles dones que alcen la veu i que no compleixen amb els mandats de la feminitat”.
Los ánimos sirven. Y los apoyos. Y el cariño. Pero resulta difícil levantarse e ir a trabajar en condiciones de precariedad y por algo en lo que crees, sabiendo que te esperan los insultos, las amenazas, la intimidación, en la puerta.
— Irantzu Varela (@IrantzuVarela) September 15, 2020
Vienen #aportodas pic.twitter.com/ysQDYqiQaW
Com també expliquen a la seva publicació, els fets han seguit el mateix patró que en altres ocasions: s’han produït a la nit de diumenge a dilluns. “La pintura de les anteriors vegades era la mateixa i la grafia també; a més a més, han repetit algunes de les frases que ja havien escrit, com ‘Putes de Soros’”, ha afirmat Teresa Villaverde, periodista de Pikara, al Diari de Barcelona. “Entenem que són les mateixes persones”, afegeix, referint-se al partit falangista que havia firmat els anteriors actes de vandalisme a la seu.
“Hem posat una denúncia, com vam fer en les altres ocasions, perquè en quedi registre”, continua Villaverde. Es queixa, però de la insolvència de les autoritats: “Saben que hi ha un problema des de fa temps, però la resposta és sempre la mateixa: que no es pot fer res”.
I és que han afirmat que no només es tracta d’un acte contra el feminisme, sinó també contra la llibertat de premsa i que en realitat “són contra totes”. Un problema greu, que tal com assegura Teresa Villaverde, les ha portat a actuar “amb prudència i prevenció” quan es troben a la redacció. “Al principi quedàvem com a mínim dues per anar a treballar juntes”, assegura. “Hem rebut amenaces a les xarxes i Irantzu Varela -la coordinadora de la Faktoria Lila- havia rebut atacs simultàniament a Twitter i al seu mòbil; i actualment els seguim rebent”.

