Els policies bielorussos actuen en una manifestació contra el govern i el president Lukashenko
Per EFE
Publicat el 29 de novembre 2020

Els bielorussos han sortit avui de nou al carrer per a exigir la renúncia del president Alexander Lukaixenko, i ho han fet amb una nova tàctica per a evitar la repressió policial, mesura que no ha aconseguit impedir que hi hagués més de 300 detencions en tot el país. Més de tres mesos després de les eleccions presidencials, considerades fraudulentes per l'oposició i Occident, els bielorussos continuen prenent cada diumenge els carrers a Minsk i altres ciutats, com Grodno, Brest o Vítebsk, malgrat el fred i la neu.

Davant les massives detencions i la repressió policial per a evitar que els manifestants es congreguessin al centre de la capital, l'oposició ha optat per una nova tàctica. En la "marxa del barri" d'avui, s'han reunit grups petits en el seu veïnat primer i després han format columnes en els seus respectius districtes per a protestar contra Lukaixenko, que va assumir després de les eleccions d'agost el seu sisè mandat.

L'oposició considera que així es dificulta l'actuació violenta de les unitats especials d'intervenció del règim bielorús, ja que han de dividir-se per a anar de districte en districte per a detenir els manifestants. La nova tàctica, no obstant això, no ha impedit que hi hagués nombroses detencions ni tampoc ha aconseguit evitar la violència policial o l'ús de gas lacrimogen i granades atordidores contra manifestants pacífics, tal com es pot veure en les imatges difoses pel portal independent TUT.by.

L'organització de drets humans bielorussa Vesná ha documentat fins al moment 327 detencions, sobretot a Minsk. Entre els detinguts es troba l'economista i membre del Consell Coordinador de l'oposició per al traspàs pacífic del poder, Dmitri Kruk, segons els seus companys del Centre Bielorús de Recerca Econòmica (BEROC) citats per TUT.by.

"Faré costat a tots els que vagin a la marxa del barri aquest diumenge. Després de tot, ja hem recorregut un camí enormement difícil", ha assenyalat la líder de l'oposició bielorussa en l'exili, Svetlana Tijanóvskaya, en un vídeo penjat abans de la marxa en el seu canal de Telegram.

Mentrestant, Lukaixenko, al poder des de fa 26 anys, no pensa cedir davant el clam de milers de ciutadans i l'oposició. L'única cosa que ha deixat clar és que no seguirà al capdavant del país una vegada s'hagin adoptat les reformes constitucionals que ha proposat per a calmar els ànims, però sense esmentar una data per obrir i concloure aquest procés. 

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —